کد خبر 233175
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

تخریب ۳۱ ساختمان خطرساز در شهر قزوین

تخریب ۳۱ ساختمان خطرساز در شهر قزوین

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: ۳۱ ساختمان خطرساز در سال جاری برای پیشگیری از حوادث ناگوار با حکم دستگاه قضایی تخریب شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سید مهدی حاجی سید رضی با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی از ملک‌های رها شده و نیمه مخروبه که می‌تواند برای شهروندان خطرساز باشد، با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باید برای تخریب در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روش تخریب به این شکل است که ابتدا با پارچه نوشته‌ای به مالک ساختمان هشدار می‌دهیم تا به اصلاح و امنیت بنا اقدام کند، اگر تا مهلت تعیین شده اقدامی صورت نگرفت موضوع به دستگاه قضایی گزارش شده و حکم تخریب صادر می‌شود.

حاجی سید رضی به خانه مومنان در محله دباغان اشاره کرد و گفت: این ساختمان نیز یکی از منازل قدیمی و مخروبه‌ای است که البته به دلیل تاریخی بودن آن امکان تخریب وجود ندارد، اما به میراث فرهنگی نامه نگاری شده تا مراحل مرمت و بازسازی آن را در دستور کار قرار دهد.

این مسوول با بیان اینکه ساختمان‌های خطرساز به علت ریزش بنا می‌تواند برای عابران در معابر مخاطرات فراوانی ایجاد کند، ادامه داد: در برخی از موارد نیز ساختمان مخروبه به محلی برای تجمع کارتن خواب‌ها و معتادان تبدیل می‌شود که این موضوع نیز برای ساکنان اطراف ساختمان ایجاد نارضایتی می‌کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ساختمان مخروبه و همچنین اماکنی که رها شده و بلااستفاده مانده است، موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha