کد خبر 232674
۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

فراهم شدن اشتغال ۲۰ هزار نفر در استان بوشهر

فراهم شدن اشتغال ۲۰ هزار نفر در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از فراهم شدن ۲۰ هزار فرصت شغلی و ثبت در سامانه رصد اشتغال خبر داد و گفت: این میزان اشتغال نسبت به تعهد امسال ۸ درصد بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مصدق کشاورزی با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال استان بوشهر 18 هزار و 331 نفر تعیین شده است، اظهار داشت: در 9 ماه امسال حدود 20 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف ایجاد شد که 8 درصد نسبت به تعهد امسال افزایش یافته است.

وی هدف‌گذاری اشتغال در سال آینده با توجه به نظر استاندار بوشهر را 25 هزار نفر دانست و بیان کرد: با وجود تأکیدات دولت مبنی بر ثبت فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال، ولی برخی از سازمان‌ها و نهادها و دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند به‌گونه‌ای که پارس جنوبی نسبت به ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال به‌صورت کامل اقدام نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه پارس جنوبی تاکنون اشتغال 300 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت کرده است، گفت: از تعهد اشتغال 19 هزار 800 نفر سال جاری 4 هزار اشتغال آن مربوط به پارس جنوبی است.

کشاورزی از ابلاغ یک‌هزار 166 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره 18 قانون بودجه سهمیه استانداران خبر داد و بیان کرد: 11 نهاد متولی و 15 بانک عامل مسئولیت توزیع و پرداخت این تسهیلات هستند و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به نشانی tek.mcls.gov.ir اقدام کنند.

وی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات 4 درصد و اولویت با پرداخت با طرح‌های اشتغال‌زایی و دانش‌بنیان است و سقف پرداخت برای بخش طرح‌های خویش‌فرما 150 میلیون تومان و کارفرمایی 4 میلیارد تومان تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha