کد خبر 232594
۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: دستورالعمل جدیدی برای ثبت‌نام افراد حائز شرایط به منظور دریافت سهام عدالت به این سازمان صادر نشده است.

ولی‌اله جعفری در گفتگو با حیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد تخصیص سهام عدالت جاماندگان، دستورالعمل جدیدی به سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است؟ گفت: خیر، دستورالعمل جدیدی برای ثبت‌نام افراد حائز شرایط به منظور دریافت سهام عدالت به این سازمان صادر نشده است.

دیتای جاماندگان سهام عدالت در اختیار سازمان خصوصی سازی است

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس، دیتای جاماندگان سهام عدالت را ندارد؛ بلکه این دیتا در اختیار سازمان خصوصی سازی است.

جعفری افزود: بعد از اینکه سهام شرکت ها به جاماندگان سهام عدالت تخصیص پیدا کند در دو حالت قرار می گیرد. اگر سهام یک شرکت بورسی را به جاماندگان سهام عدالت بدهند، آن سهام در ترکیب سهامداری شرکت های بورسی می نشیند و اگر غیربورسی باشد ما در سازمان بورس، دیتایی از آنها نداریم.

شرکت های منتخب هنوز مشخص نشده اند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح این موضوع گفت: به عنوان مثال شرکت «الف» در حال حاضر ناشر است. دولت به هر دلیلی تصمیم گرفته است که ۱۰ درصد سهام شرکت «الف» را به جاماندگان سهام عدالت بدهد. بنابراین در ترکیب سهامداری آن شرکت «الف» می نشیند و بعد از اینکه نشست، ما متوجه می شویم که به جاماندگان سهام عدالت تخصیص پیدا کرده است.

جعفری افزود: بنابراین باید ببینیم که شرکت های منتخب سهام عدالت بورسی هستند یا نه.

به گزارش «حیات»؛ مهدی حاجی وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفته بود: پیشنهاد ارائه اصل سهام عدالت به جاماندگان یا مشمولان جدید به هیات دولت داده شده و تا زمانی که تایید نشود و اختصاص سهم اتفاق نیفتد، خبری از اختصاص سهام جدید عدالت نیست. در تخصیص سهم جدید مددجوهای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران اختصاص داده می‌شود و هیچ اقدامی نیز برای اختصاص سهم قرار نیست انجام دهند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha