کد خبر 231430
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

«حیات» بررسی می کند؛

چرا سود سهام عدالت برای برخی سهامداران واریز نمی شود؟

چرا سود سهام عدالت برای برخی سهامداران واریز نمی شود؟

سود سهام عدالت در حالی قرار است به حساب ۵۰ میلیون سهامدار عدالت در مرحله نخست واریز شود که برخی افراد از عدم واریز سود تاکنون گلایه مندند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ واریز سود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت از نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و قرار است طی امروز نخستین مرحله از سود سهامداران عدالت واریز شود. 

مبلغ سود سهام عدالت ۱۴۰۲ 

سهامداران عدالت براساس میزان سهام خود باید منتظر دریافت این مبالغ باشند: 

دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان

سهام ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان

سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان

کدام سهامداران عدالت سود دریافت می کنند؟

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد اینکه کدام سهامداران مشمول دریافت سود سهام عدالت می شوند، گفت: هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود در این مرحله واریز خواهد شد.

محمد باغستانی افزود: یک میلیون سهامدار عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند. این افراد برای دریافت سود سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

باغستانی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته‌های گذشته به شعب شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات سال‌های قبل را دریافت کنند.

چرا سود برخی سهامداران واریز نمی شود؟

سهامداران سهام عدالت که سود را دریافت نکرده اند برای پیگیری سود سهام عدالت باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha