کد خبر 233716
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ماجرای زیان سهامداران وسدید از زبان مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس + فیلم

ماجرای زیان سهامداران وسدید از زبان مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس + فیلم

نماد وسدید در بورس در حالی تنها در صف فروش یا خرید گیر افتاده که به دلیل دعوای حقوقی هیچ گاه روی آرامش را به خود ندیده است. مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در همین رابطه اعلام کرد تمام تلاش ما این است که این نماد بسته نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ گروه صنعتی سدید با نماد «وسدید» در بازار پایه فرابورس فعالیت می کند. سدید یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری در حوزه فلزات اساسی است که با سرمایه گذاری در دارایی‌های مختلف توانسته در چند سال اخیر سرمایه و دارایی‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در میان دارایی‌های تحت مالکیت این شرکت سهام ۳۳ درصدی فراب وجود دارد که سهم باارزشی است اما به دلیل مشکلات قضایی، هنوز تحت مالکیت کامل این شرکت درنیامده است.

دعوای حقوقی سدید و فراب

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا در سال ۱۳۷۲ مالکیت ۳۳ درصد از سهام فراب را در ازای مبلغ مشخص به گروه صنعتی سدید منتقل کرد و صورت جلسه آن به امضای یکی از اعضای هیات مدیره گروه صنعتی سدید به عنوان نماینده در مجمع عمومی شرکت فراب رسید. 

اما در سال‌های بعد شرکت سرمایه گذاری صنایع آب و برق صبا، حق مالکیت سدید را نپذیرفت و دعوای حقوقی این دو شرکت بالا گرفت. از ان سال به بعد این دعوای حقوقی هرچند وقت یک بار بالا گرفت و سهامداران وسدید را به دام انداخت.

سدید در صف خرید و فروش قفل شده 

بررسی های «حیات» از روند قیمتی سهام این شرکت نشان می دهد سهام وسدید به دلیل دعواهای حقوقی در میان صف خرید و فروش قفل شده و حالت میانی ندارد. 

نماد وسدید متوقف می شود؟

ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با حیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سرمایه سهامداران حقیقی وسدید در مقابل دعواهای حقوقی سدید و فراب حمایت می شود، گفت: زمانی که نماد «وسدید» برای مجمع بسته شد ما حداکثر تلاشمان را انجام دادیم که بسته نماند.

جعفری ادامه داد: هر شرکتی یک دعوای حقوقی دارد. ما اگر بخواهیم به خاطر دعوای حقوقی شرکت های سهامی عام نمادی را ببندیم، مطمئن باشید نمادِ بیش از نصف ناشران ما باید بسته باشد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس افزود: ما تلاشمان را انجام دادیم که نماد وسدید با یک شفاف سازی مناسب باز باشد. اینکه حالا نوسان در قیمت سهام شرکت به وجود می آید کاری که همکاران ما در بخش بازار و ما در ناشران داریم انجام می دهیم این است که اولا دیتای کامل و شفاف روی سامانه کدال باشد و اینکه این وسط اگر تخلفی هم در حوزه بازار این نماد اتفاق می افتد همکاران ما قطعا بررسی می کنند غیر از این اگر نوسانی در این سهام به وجود آید جزو ذات سهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha