کد خبر 232568
۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ارجاع بیمار به هر دلیلی از بیمارستان دولتی به خصوصی ممنوع است

ارجاع بیمار به هر دلیلی از بیمارستان دولتی به خصوصی ممنوع است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری بیمارستان‌ها مراکز ارجاعی دارند که در تمام دنیا در سطح سه این موضوع انجام می‌شود.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اطهار کرد: ارجاع بیمار به هر دلیلی از بیمارستان دولتی به خصوصی ممنوع است. مردم اینگونه مسائل را مستند به سامانه بازرسی وزارت بهداشت گزارش دهند.

وی با بیان اینکه یک سری بیمارستان‌ها مراکز ارجاعی دارند که در تمام دنیا در سطح سه این موضوع انجام می‌شود، تاکید کرد: یکی از اهداف وزارت بهداشت ماندگاری متخصصان در مناطق محروم و کم برخوردار است و در این خصوص بسته ماندگاری و انگیزشی پزشکان در مناطق محروم به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بستری بیش از ۳۰ میلیون نفر که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بنا بر ابلاغیه وزیر بهداشت، رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تخت‌های بیمارستانی توانبخشی در کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که تعداد تخت‌های بیمارستانی در حوزه توانبخشی به ۸۳۰ تخت افزایش پیدا کند.

کریمی با بیان اینکه حمایت‌های مالی از بیماران صعب العلاج از طریق صندوق بیماران خاص انجام می‌شود و بودجه این صندوق از پنج همت به هفت هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش داشته است، گفت: عدالت و تعالی نظام سلامت، رویکرد وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha