کد خبر 232497
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

درگیری ملی‌پوشان برای خودروهای لوکس علنی شد/ خداحافظی کنعانی‌زادگان با پرسپولیس و تیم ملی؟!

درگیری ملی‌پوشان برای خودروهای لوکس علنی شد/ خداحافظی کنعانی‌زادگان با پرسپولیس و تیم ملی؟!

ماجرای لغو مجوز ورود خودروی ملی‌پوشان همچنان حواشی و جنجال می‌آفریند و گربیان مدافع ملی پوش پرسپولیس را گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای پاداش معافیت گمرکی بازیکنان تیم ملی فوتبال که در جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا کرده بودند، همچنان یک جنجال و حاشیه بزرگ در فوتبال ایران محسوب می‌شود و بعد از گذشت بیش از یک سال از این ماجرا هر روز اتفاق تازه‌ای در خصوص آن رخ می‌دهد و به نوعی خبرساز می‌شود.

بازیکنان تیم ملی ایران به‌عنوان پاداش صعود به جام جهانی از معافیت گمرکی ورود یک خودرو به کشور برخوردار شدند و بعد از پایان مسابقات برخی از آنها به سرعت اقدام به ورود خودرو از این طریق کردند که مشخصات برخی از آنها رسانه‌ای شد و سایت خبری طرفداری هم سندی در این خصوص منتشر کرد:

درگیری ملی‌پوشان برای خودروهای لوکس علنی شد/ خداحافظی کنعانی‌زادگان با پرسپولیس و تیم ملی؟!

این ماجرا البته در پی نتایج ضعیف تیم ملی در جام جهانی خصوصاً شکست سنگین مقابل انگلیس با واکنش منفی شدید افکار عمومی روبرو شد و این واکنش منفی وقتی بیشتر شد که تعدادی از قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی هم به آن معترض شده و مسئولان ذیربط را به تبعیض میان فوتبالیست‌ها و بازیکنان سایر رشته‌های ورزشی متهم کردند.

در این میان حسین کنعانی‌زادگان، یکی از ملی‌پوشان حاضر در جام جهانی در یک برنامه تلویزیونی صحبت‌هایی کرد که به نوعی بنزین روی آتش این فضا و جوی بود که علیه ملی‌پوشان فوتبال شکل گرفته بود و واکنش‌های منفی بعد از این صحبت‌ها تشدید شده و چند برابر شد:

صحبت‌های جنجال آفرین کنعانی زادگان در خصوص ورود خودروی فوتبالیست‌ها
این صحبت‌ها باعث شد چند ورزشکار رشته‌های دیگر به آن واکنش نشان داده و امیرمحمد یزدانی، ملی پوش تیم کشتی یکی از این نفرات بود که واکنش تندی به این موضوع داشت:

درگیری ملی‌پوشان برای خودروهای لوکس علنی شد/ خداحافظی کنعانی‌زادگان با پرسپولیس و تیم ملی؟!

در پی این ماجراها و افزایش اعتراض عمومی نسبت به این موضوع، در نهایت با ورود دیوان عدالت اداری روبرو شده و رای به ابطال این مجوز برای ملی پوشان تیم ملی داده شد و مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودرو از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد و اعلام طبق آن بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که پیش از این اقدام به واردات خودرو کردند نیز مشمول رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری می‌شوند.

این موضوع تبعات سنگینی در اردوی پرسپولیس داشته و منجر به درگیری ملی‌پوشان این تیم شده است زیرا آنها حسین کنعانی زادگان را مقصر این حکم صادر شده می‌دانند که با صحبت‌های نسنجیده خودش افکار عمومی را جریحه‌دار کرد.

روزنامه فرهیختگان طی گزارشی در این خصوص نوشت:

تساوی بحث برانگیز پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان دلایل مختلفی داشت که در روزهای اخیر و گزارش‌های قبل به آن پرداختیم. حتی به این موضوع اشاره داشتیم که علیرضا بیرانوند صبح روز مسابقه وقتی خبر رسمی باطل شدن مجوز ملی‌پوشان برای پلاک کردن خودروهای لوکس خارجی را می‌شنود حسابی از کوره در رفته و ضمن مقصر شمردن محمدحسین کنعانی‌زادگان، تمرکزش را برای بازی نیز به‌طور کامل از دست داده و به همین دلیل هم نمی‌تواند عملکرد خوبی در این بازی داشته باشد. در همین راستا نیز باخبر شدیم که بیرانوند و کنعانی پیش از بازی اشاره شده نیز جر و بحث شدیدی با یکدیگر داشته و اگر پادرمیانی بازیکنان دیگر نبود کار شاید به درگیری فیزیکی هم کشیده می‌شد.

تحریک بیرانوند از سوی ملی‌پوشان

اختلاف بیرانوند و کنعانی و مشاجره لفظی آنها فقط به روز بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان بر نمی‌شود. از این جهت که تعدادی از ملی‌پوشان اسمی در ماجرای مجوز وارد کردن خودرو، بیرانوند را جلو انداخته و او را مدام علیه کنعانی تحریک می‌کردند که چرا آن مصاحبه را انجام داده است و اینکه با فدراسیون و مسئولان رایزنی کند که مبادا مجوزها باطل شود که درنهایت هم این اتفاق رخ داد. در همین راستا نیز وقتی که روز بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان (سه‌شنبه هفته پیش) این ممنوعیت رسمیت پیدا کرد چند ملی‌پوش اسمی به بیرو اعلام می‌کنند که مصاحبه کنعانی کار خودش را کرد و او مقصر اصلی ماجراست که نتیجه آن هم مشاجره لفظی شدیدی است که بین بیرو و کنعانی رخ داد و این پرسپولیس بود که از این ماجرا متضرر شد.

چند ملی‌پوش خواهان خط خوردن کنعانی از تیم ملی

با باطل شدن مجوز ملی‌پوشان برای وارد کردن خودروی لوکس باید شاهد واکنش‌های چند ملی‌پوش شاخص باشیم. آنها فعلا فدراسیون فوتبال را تحت فشار گذاشته‌اند که از حق‌شان دفاع کند. در کنار این مساله این نفرات دیگر دوست ندارند کنعانی را در اردوی تیم ملی ببینند. اتفاقی که اگر رخ دهد ممکن است حواشی زیادی برای تیم ملی در اردوی این تیم به وجود بیاید. در این زمینه باید دید امیر قلعه‌نویی چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا او حاضر می‌شود برای فراهم کردن خواسته بازیکنان شاخص تیمش و دور نگه‌داشتن تیم ملی از حواشی احتمالی کنعانی را در لیست نهایی جام ملت‌ها قرار ندهد یا اینکه تصمیم خلاف آن اتخاذ خواهد کرد. شاید اگر پورعلی گنجی شرایط بازی کردن داشت، قلعه‌نویی او را به همراه شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی به قطر می‌برد اما الان فرق می‌کند و سرمربی تیم ملی اگر قرار باشد قلم قرمز روی نام کنعانی بکشد باید به نفراتی مثل حزباوی، مرادمند، محمد دانشگر، سهرابیان، چشمی یا عارف آغاسی اعتماد کند. اما آنچه مسلم است خط خوردن کنعانی تنها و آخرین خواسته ملی‌پوشان شاکی نخواهد بود و چه بسا اگر مشکل مجوزها حل نشود شاید تصمیمات جدیدتری را از سوی این نفرات شاهد باشیم. موردی که نشان می‌دهد امیر قلعه‌نویی پیش از جام ملت‌ها قبل از هرچیز باید تیمش را از لحاظ روحی و روانی، ‌انگیزشی و... آماده کند.

فدراسیون در تلاش برای حل مشکل

با توجه به مشکل ایجاد شده در آستانه شروع جام ملت‌ها، فدراسیون فوتبال در تلاش است تا مشکل پیش آمده را برطرف کند تا تبعات منفی این ماجرا اثرش را روی اردوی تیم ملی نگذارد. سایت فدراسیون فوتبال در این خصوص نوشت:

«با توجه به رأی هیئت محترم عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال مصوبه هیئت وزیران درباره مجوز واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی فوتبال بابت پاداش صعود به جام جهانی 2022، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بالاترین مرجع تخصصی رشته ورزشی فوتبال وظیفه خود می‌داند در راستای صیانت از حقوق مکتسبه بازیکنان تیم ملی که بر مبنای مصوبه هیئت محترم دولت ایجاد شده و در زمان اعتبار مصوبه با پرداخت وجوه توسط خود بازیکنان به منظور خرید خودرو، حقوق گمرکی و سایر عوارض قانونی نسبت به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، با احترام کامل به آرای قضات شریف دیوان عدالت اداری، تمامی راهکارهای قانونی را طی کرده و مساعی خویش را در حدود قوانین و مقررات به کار بندد تا به امید خداوند متعال، مراتب منتهی به حصول نتایج منصفانه شود.

امید است با اتکال به خداوند سبحان، به منظور تحقق شعار ایران قوی - ورزش قوی، با حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و با حفظ یکپارچگی و همدلی میان بازیکنان، شاهد موفقیت تیم ملی کشورمان و شور و نشاط مردم عزیزمان باشیم».

در این راستا تماس خبرنگار حیات با یکی از ملی‌پوشان در این خصوص با مخالفت وی برای صحبت در این باره همراه بود ولی وی که نخواست نامش فاش شود، اختلاف ایجاد شده میان ملی‌پوشان در این خصوص را تایید کرده و عنوان کرد امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته تا با پیگیری این موضوع آن را هرچه سریعتر برطرف کند تا تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها با یک مشکل جدید روبرو نشود.

در هر صورت الان جو هم در پرسپولیس و هم در اردوی تیم ملی به شدت علیه کنعانی‌زادگان است و بعید نیست گل محمدی و قلعه‌نویی در نهایت مجبور شوند روی نام او خط قرمز بکشند. موضوعی که با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت پورعلی‌گنجی با مشکل هر دو تیم در خط دفاعی مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha