کد خبر 232416
۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ششتمد تشییع و تدفین شد

پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ششتمد تشییع و تدفین شد

پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم شهید پرور شهر شامکان از توابع شهرستان ششتمد تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، پیکر این شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس شب گذشته در روستای کیذور تشییع و صبح امروز نیز یکم دی‌ماه در شهر شامکان از توابع شهرستان ششتمد در غرب خراسان رضوی پس از تشییع خاکسپاری شد.

امام جمعه موقت سبزوار در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: ما هر آنچه داریم به برکت و حرمت خون شهیدان است.

حجت‌الاسلام سید علی اخباری با بیان اینکه پیروزی این انقلاب با خون شهدا، پایداری و استقامت مردم بوده است، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌تواند دوام انقلاب اسلامی ایران را بیمه کند.

وی ضمن تأکید بر مطالعه زندگینامه و سیره شهدا، مادران و پدران شهیدان دوران دفاع مقدس توسط جوانان انقلابی این مرز و بوم تصریح کرد: باید زندگینامه شهیدان را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم. شهیدان در این مسیر از جوانی و تمام هستی خود گذشتند.

امام جمعه موقت سبزوار خاطرنشان کرد: قدر شهدا را باید بدانیم زیرا امنیت و امتدادی که برای جامعه امروز کشور، جبهه مقاومت و اسلام ساخته شده، به برکت خون شهیدان است.

در این مراسم که با حضور مسئولان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شاهد و ایثارگران برگزار شد، تشییع‌کنندگان پیکر این شهید گمنام را با شعارهای لبیک یا حسین (ع)، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و الله‌اکبر مشایعت کردند.

این شهید گمنام دوران دفاع مقدس که حدود ۴۲ سال سن دارد، در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

مراسم استقبال از پیکر ۱۲ شهید گمنام، صبح پنجشنبه (۱۶ آذر ۱۴۰۲) با حضور جمعی از مردم در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد. پیکر مطهر این شهدا در روز ۲۶ آذرماه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) در مشهد تشییع و جهت خاکسپاری به شهرهای مختلف استان خراسان رضوی منتقل شدند.

شهرستان ششتمد ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۱۱۵ جانباز و ایثارگر دارد.

ششتمد متشکل از ۲ بخش مرکزی و شامکان است که مرکز آن در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha