کد خبر 230904
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

پیکر مطهر شهدای گمنام در محلات تشییع شد

پیکر مطهر شهدای گمنام در محلات تشییع شد

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم استقبال و میثاق با پنج شهید گمنام دفاع مقدس در شهرهای محلات و نیم‌ور برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، عصر یکشنبه ۱۹ آذرماه با حضور پرشکوه مردم شهر محلات از میدان استقلال به سمت میدان نماز و مسجدالقائم محلات برگزار شد. تشییع‌کنندگان با نوای "یازهرا(س)"، "یا حسین(ع)"، "این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده" و " کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت بلایی"  و مرثیه‌سرایی مداحان، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا، امام شهدا، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم. عزت و سرافرازی امروز ایران عزیز، مدیون ایثارگری‌ها و خون شهداست. تکریم و احترام شهدا وظیفه همه ماست. امیدواریم حضور این شهدا مایه برکت و شور معنوی در شهر باشد.

حسین حسینی، سرپرست فرمانداری محلات اظهار کرد: امروز این شهدا که با نام و نشان رفته و خوشنام برگشتند، فضای شهر را عطرآگین کردند. شهدا جمال دنیایی را رها کرده و محو جمال حق شدند. ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز این شهدا بود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و شبی با شهدا در چند نقطه از شهرستان محلات ادامه داد: شهدا با حضور خود در شهر یادآور درس فداکاری برای ما بودند.

حجت‌الاسلام حسن حاج رضایی، امام جمعه نیم‌ور نیز گفت: امروز و امشب که شهدا مهمان شهر ما هستند، برای جهاد تبیین آمده‌اند تا بار دیگر آیات قرآن را برای ما تفسیر کنند. شهدا پس از ده‌ها سال از خاک بیرون آمده و به صحنه می‌آیند تا به ما بشارت دهند که هیچ اندوه و حزنی را به دل راه نداده و با اقتدار، این انقلاب عزیز را که با خون‌های پاک این شهدا آبیاری شده است، پیش ببرید.

این شهدای گمنام صبح امروز نیز با استقبال پرشور مردم نیم‌ور تشییع شدند و سپس میهمان مردم روستاهای خورهه، ورین و نخجیروان شد. پیکر شهدا در مدارس مختلف شهرهای محلات و نیم‌ور حضور پیدا کرده و بر دستان دانش‌آموزان تشییع شد تا مدارس شهرستان محلات نیز میزبان مراسم گرامیداشت شهدای گمنام بوده و دانش‌آموزان نیز از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

مراسم شبی با شهدای گمنام از نماز مغرب و عشاء در مسجد القائم، مسجد دانشگاه دولتی محلات و نمازخانه آموزشگاه حاج علی تیموری نیم‌ور برگزار خواهد شد. همچنین مراسم تکریم و زیارت پیکرهای هشت شهید گمنام از ساعت ۲۱ الی ۲ بامداد در حسینیه بیت‌الشهدای محلات واقع در گلزار شهدای این شهر برپا خواهد بود. پیکر این شهدا فردا میهمان مردم خمین خواهد بود.

تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام دفاع مقدس در استان مرکزی به خاک سپرده شده اند و با به خاکسپاری این شهدا، استان مرکزی مدفن ۱۶۷ شهید گمنام خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha