کد خبر 232409
۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

رئیس جمهور: فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن باید حفظ و تقویت شود

رئیس جمهور: فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن باید حفظ و تقویت شود

رئیس جمهور رشد اقتصادی کشور طی دو سال اخیر را مثبت چهار درصد عنوان کرد و افزود: برخی منابع نرخ رشد اقتصادی کشور را در سال جاری پنج درصد و برخی منابع هفت درصد می‌دانند که تلاش دولت برای افزایش این رقم است.

به گزارش گروه استان‌های حیات،  سید ابراهیم رئیسی، ظهر جمعه  یکم دی ماه در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی مراوه‌تپه اظهار کرد: مردم مرزبان مراوه‌تپه، خونگرم و پایبند به انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و حضور پرشورشان نشانگر علاقه و احترام آنها به امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب بوده و باید پاسخ این همه محبت مردم را با کار و فعالیت بدهیم تا گره‌ها گشوده شود.

وی با بیان اینکه دولت ترکمنستان همسایه خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است و مردم مراوه‌تپه و گلستان با این کشور همسایه، خویشاوند و همجوار هستند، ادامه داد: مردم مراوه‌تپه دیندار، متدین و پایبند به اصول و موازین دینی با حفظ اخلاق‌مداری هستند و روابط بین اقوام و مذاهب با گویش‌های مختلف نشانگر این ویژگی‌ها است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید هویت دینی و ملی مردم در اقصی نقاط کشور حفظ شود، افزود: تهاجم کشورهای غربی و دشمن به خرده فرهنگ‌ها بوده و همین خرده فرهنگ ها هویت خانواده را از آسیب‌ها حفظ می‌کند و به همین دلیل توجه به آموزش، فرهنگ، هویت اخلاقی و معنویت نیز مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و این روند در دولت سیزدهم تداوم خواهد یافت. فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن باید حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های ادبی «مختومقلی فراغی» از شعرای برجسته این منطقه، گفت: این شخصیت برای مردم منطقه و جهان الگو شده و توانسته شعر را در قالب معنویات به اقشار مختلف ارائه دهد.

رئیسی «ایمان» را عامل مقاومت امروز مردم فلسطین و غزه دانست و خاطرنشان کرد: اینکه رژیم صهیونیستی در ۷۰ روز و استفاده از ظرفیت کمک‌رسانی تسلیحاتی بسیاری از کشورها، نتوانسته با همه امکانات «مقاومت» را شکست دهد، همان ایمان و حفظ هویت فلسطینی‌ها بوده که باید حفظ شود.

وی ایجاد رفاه برای مردم را از مسائل بسیار مهم برشمرد و با بیان اینکه کشور ما غنی بوده و امروز در کشور کارهای بسیاری شده و چهره شهرها و روستاها تغییر یافته است، یادآور شد: توجه به آمایش سرزمینی مهمترین هدف دولت است و همه مناطق ما یک برخورداری نسبی دارند که باید این برخورداری کامل شود.

عالی‌ترین مقام دولت توجه به حوزه‌های عمرانی، جاده‌سازی، آبرسانی و دیگر حوزه‌ها را از اولویت‌های دولت دانست و اضافه کرد: آبرسانی به روستاها از برنامه‌های جدی دولت است که برای آن اعتبار هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته‌ایم.

وی بر لزوم جابجایی روستاهای قرار گرفته در مسیر سد چایلی تأکید کرد و گفت: بخشی از این جابجایی انجام شده و بخشی نیز باید تعیین تکلیف شود و باید راهکاری اساسی برای آن در نظر گرفته شود تا این شرایط تغییر کند و مردم این ۶ روستا در حداقل‌ترین زمان ممکن جابجا شوند.

رئیسی با اشاره به اینکه راه‌های مراوه‌تپه نیز دارای مشکل بوده و برای آن هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال گذاشته شده تا اصلاح شوند، تصریح کرد: مردم منطقه به آموزش و پرورش و ورزش اهمیت می‌دهند و برای همین منظور برای نوسازی مدارس هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و احداث مجموعه‌های ورزشی ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور و در حوزه‌های اجرای شبکه و انتقال خطوط برق، ایجاد صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی برای تثبیت زنجیره ارزش و دیگر پروژه‌ها نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تلاش‌های گذشتگان را قابل ارج نهادن دانست و گفت: ولی باید گفت که طی دو سال اخیر از نرخ منفی به رشد اقتصادی مثبت چهار درصدی و امسال شاهد رشد بین پنج تا هفت درصدی رسیده ایم که در مقابل توطئه‌های دشمنان نیز اتفاق بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: دشمن نمی‌خواهد ما پیشرفت کنیم و این مهم نیست؛ زیرا ما می‌خواهیم در کنار مردم رشد و توسعه پیشرفت داشته باشیم و این محرومیت‌ها را با کمک مردم به خصوص جوانان انجام خواهیم داد و آینده کشور بسیار روشن و نورانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha