کد خبر 232268
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

هواشناسی استان همدان خبر داد:

کاهش 6 درجه ای دما به زیر صفر

کاهش 6 درجه ای دما به زیر صفر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای صبحگاهی در نقاط مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت و در شهر همدان و بهار به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

به گزارش گروه استان های حیات، محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲ روز آینده، صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعاتی از روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اینده با فعالیت سامانه ضعیف بارشی، بارش‌های خفیف و پراکنده به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش بینی می شود که این بارش ها در مناطق کوهستانی عمدتا به شکل باران و در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: از روز شنبه و یکشنبه علاوه بر بارش‌های پراکنده وزش باد نسبتا شدید را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت.

باقری شکیب در خصوص تغییرات دمای هوا در استان گفت: دمای هوا در استان برای امشب نسبتا سرد است و از فردا شب در پی افزایش ابر دماهای کمینه بین ۲ تا چهار درجه گرم‌تر خواهد شد و دماهای بیشینه طی روزهای آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: همدان و بهار با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و اسدآباد با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان همدان را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha