کد خبر 221107
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۲۰ درصد افزایش یافت

ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۲۰ درصد افزایش یافت

 رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، ظرفیت اتوبوس‌های درون شهری بیرجند ۲۰ درصد افزایش یافت و ۶۵ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید محمود حسینی افزود: از این تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس‌های جدید است که از ابتدای مهر ماه وارد خط شده‌اند.

وی بیان کرد: کرایه اتوبوس‌های درون شهری از فروردین امسال تغییری نکرده اما هزینه سرویس‌ مدارس از مهر ماه با تصویب شورای شهر بیرجند ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: خدمات دهی اتوبوس‌ها به تناسب سرانه جابه‌جایی است و از آنجایی که شلوغ ترین خطوط سجادشهر، غفاری و مهرشهر بوده، تمرکز بر ساعت تردد دانش‌آموزان در این خطوط است.

وی افزود: سرانه جابه‌جایی مهرشهر از همه خطوط بیشتر است و علاوه بر فعالیت پنج دستگاه اتوبوس به طور ثابت، سه دستگاه نیز در نوبت صبح برای کمک به انتقال دانش‌آموزان فعال می‌شوند.

میانگین زمان انتظار دانش‌آموزان ۱۵ دقیقه است

حسینی اظهار کرد: میانگین زمان انتظار دانش‌آموزان در نوبت صبح به ویژه مهرشهر که ایستگاه‌ها شلوغ‌تر است ۱۵ دقیقه بوده و به طور متوسط در دیگر ایستگاه‌ها ۲۰ تا ۲۵ دقیقه مسافر منتظر می‌ماند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اتوبوس درون شهری به تعداد صندلی نیست گفت: معمولا ۷۲ تا ۸۴ نفر مسافر در هر سرویس سوار می‌شوند اما تلاش می‌کنیم با ورود اتوبوس کمکی از حجم مسافر کم شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: اتوبوس‌های کمکی بیشتر در مهرشهر، چهکند، شهرک امام علی (ع) و سایر نقاط مورد نیاز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های تعبیه شده در مهرشهر همه نقاط را پوشش می‌دهد گفت: آخرین منطقه مسکونی مهرشهر تا ایستگاه اتوبوس حدود ۵۰۰ متر فاصله دارد لذا ایستگاه‌ها نسبت به جمعیت پوشش دهی مناسبی دارد.

حسینی از تشدید نظارت‌ها بر سرویس مدارس نیز خبر داد و افزود: تعیین صلاحیت رانندگان، نظارت بر سامانه سپند، ثبت نام و معرفی شرکت‌ها به آموزش و پرورش برعهده این سازمان است.

وی اظهار کرد: حدود ۷۰ دستگاه خودرو سواری و پنج دستگاه مینی بوس در بخش سرویس مدارس شهر بیرجند فعال هستند.

آغاز به کار رانندگان زن در ناوگان شهری بیرجند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: پنج دستگاه شامل چهار ون و یک اتوبوس در آینده نزدیک تحویل این سازمان می‌شود و نوسازی ناوگان همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از آغاز به کار رانندگان زن در برخی خطوط خبر داد و افزود: این اقدام اولین بار در راستای حمایت از بانوان انجام شده است و در حال حاضر ۲ راننده زن دارای گواهینامه پایه یک در خطوط اتوبوسرانی به کارگیری شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه حمایت از بانوان راننده در دستور کار قرار دارد گفت: حدود ۱۵ متقاضی زن برای فعالیت در ناوگان اتوبوسی درون شهری داریم و به مرور با آموزش‌هایی که ارایه می‌شود از این رانندگان در سرویس‌های دانشجویی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: در اتوبوس‌هایی که راننده زن است محل نشستن مردان و بانوان تغییر کرده تا این بانوان بدون مشکل بتوانند ارایه خدمت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha