کد خبر 231863
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

داود سیدعباسی در گفتگو با «حیات»:

دربی نشان داد VAR هم فوتبال ما را نجات نمی‌دهد

دربی نشان داد VAR هم فوتبال ما را نجات نمی‌دهد

پیشکسوت فوتبال در مورد اتفاقات و حواشی دربی صحبت کرد.

داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دربی شماره 102 پایتخت و تساوی در این دیدار اظهار داشت: بازی خیلی با کیفیتی را شاهد نبودیم و دو تیم در شرایطی بودند که ابتدا دوست نداشتند بازی را ببازند و در درجه دوم دنبال پیروزی بودند و این دلیلش وضعیتی بود که دو تیم در آن قرار داشتند. پرسپولیس از یک سمت به دلیل نتایج ضعیف هفته‌های گذشته به شدت تحت فشار بود و این فشار بعد از باخت مقابل الدحیل سنگین‌تر شد و در سمت مقابل هم استقلال دو تساوی پیاپی پیش از این بازی کسب کرده بود و برای حفظ صدرجدول زیر فشار بود و همین موضوع باعث شد دو تیم با چاشنی احتیاط وارد زمین شوند و ابتدا به فکر نباختن باشند و در درجه دوم به پیروزی فکر کنند.

وی افزود: در نیمه اول پرسپولیس حملات بیشتری روی دروازه استقلال ترتیب داد ولی بعد از آن بازی کمی متعادل شد و بعد از اینکه پرسپولیس به گل رسید استقلال دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و با چند تعویض هجومی سعی داشت پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد و در نهایت من فکر می‌کنم نتیجه تساوی در این بازی عادلانه بود و هیچ تیمی برتر از دیگری نبود که بگوییم شایسته پیروزی بوده است.

پیشکسوت فوتبال در مورد پنالتی دقیقه 97 استقلال که بازی را به تساوی کشاند هم گفت: از لحاظ کارشناسی نمی‌توانم نظر بدهم که پنالتی بود یا نه ولی به هر حال صحنه توسط تیم داوری بازبینی شده و بعد از بازی‌هم کارشناسی‌های داوری را دیدم اکثرا می‌گفتند تصمیم داور روی این پنالتی درست بوده است و ندیدم کسی بگوید تصمیم اشتباه بوده است.

سیدعباسی در مورد اعتراض پرسپولیسی‌ها به داور بابت این صحنه عنوان کرد: طبیعی است وقتی در این دقیقه از بازی پنالتی گرفته می‌شود و این همه حساسیت وجود دارد اعتراض صورت می‌گیرد. پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند بازی را برده‌اند و دیگر همه چیز تمام شده است و خودشان را برای جشن پیروزی آماده‌ کرده‌ بودند که با چنین اتفاقی روبرو شدند و طبیعی است که واکنش نشان دهند. به هر حال این مسائل جزئی از فوتبال است.

وی در مورد اتفاقات بعد از بازی و مصاحبه‌ها و شکایت‌های دو باشگاه از هم توضیح داد: این اتفاقات واقعاً ناراحت کننده و متاثر کننده است. وقتی سوت پایان یک بازی زده می‌شود دیگر قشنگ نیست تا چند روز مرتباً علیه هم مصاحبه کنند و بیانیه صادر کنند و شکایت کنند. این دو باشگاه طرفداران زیادی دارند و این تنش به سطح جامعه منتقل می‌شود. دربی واقعاً نشان داد که VAR هم مشکلات فوتبال ما را برطرف نمی‌کند و باید فکری اساسی برای فرهنگ‌سازی در فوتبال‌مان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha