کد خبر 231717
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

ابتلای ۴۵۰ میلیون نفر در جهان به عارضه دیابت/ چهار ملیارد دلار هزینه دیابت و عوارض آن در کشور است

ابتلای ۴۵۰ میلیون نفر در جهان به عارضه دیابت/ چهار ملیارد دلار هزینه دیابت و عوارض آن در کشور است

رئیس پژوهشگاه غدد ومتابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در کشور هدف‌گذاری کرده تا میزان شیوع بیماری دیابت به یک عدد ثابت برسد.

افشین استوار رئیس پژوهشگاه غدد ومتابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  اظهارکرد: بیماری دیابت شایع ترین اختلال متابولیک در بین افراد محسوب می‌شود. بالغ بر ۴۵۰ میلیون نفر در جهان به عارضه دیابت مبتلا هستند و روند ابتلا افزایشی است. 

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که در ۲۰ سال آینده حدود ۱۵۰ میلیون نفر به آمار بیماران دیابتی اضافه شود و آمار بیماران به ۶۰۰ میلیون نفر برسد. 

رئیس پژوهشگاه غدد ومتابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: درمان بیماری دیابت هزینه زیادی به بیماران و حتی نظام سلامت تحمیل خواهد کرد.  سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در کشور هدف‌گذاری کرده تا میزان شیوع بیماری دیابت تا سال ۱۴۰۴ به یک عدد ثابت برسد و روند ابتلا به این عارضه ثابت شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خبری از توقف این عارضه دیده نمی‌شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دو پیماش ملی که در سال های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۰ در کشور انجام شده است، میزان شیوع بیماری دیابت بر مبنای یک شاخص ثابت از ۱۱ درصد به ۱۴ درصد در کشور رسیده است. بررسی ها نشان می دهد که میزان شیوع دیابت در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

استوار همچنین گفت: برآوردها حاکی از آن است که نزدیک به چهار ملیارد دلار هزینه دیابت و عوارض آن در کشور است که هزینه زیادی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha