کد خبر 231123
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

محتکران مسکن نقره‌داغ می‌شوند/ ساخت مسکن‌های ویلایی در دستور کار وزارت راه  

محتکران مسکن نقره‌داغ می‌شوند/ ساخت مسکن‌های ویلایی در دستور کار وزارت راه  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احتکار مسکن در کشور گفت: در ساخت مسکن ملی، ساخت مسکن‌های ویلایی و یک طبقه در دستور کار وزارت راه است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: حوزه هوایی، توسعه ناوگان و تعمیرات در دستور کار وزارت راه است‌. هرچند بخش بزرگی از تعمیرات در حال حاضر در داخل کشور انجام می‌شود اما هر وقت هواپیما ساختیم راضی می‌شویم.

وی ادامه داد: توسعه فرودگاه‌ها و افزایش پروازها نیز در دستور کار است. رکورد پروازهای عبوری در ماه گذشته شکسته شد. یکی از کارهایی که در آن نیازمند همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، توسعه خدمات فرودگاهی است.

قانون حمایت از مالیات خانه های خالی

وزیر راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما در زمینه‌های مربوط به جمع آوری اطلاعات ملک فاصله معناداری تا رسیدن به حداقل‌ها را داریم، گفت: در این زمینه قانونی داریم در صورتی که ۱۰ سال از صدور پروانه برای ساخت زمینی صادر شود و در مدت ۱۰ سال اقدامی صورت نگیرد و زمین معطل بماند باید معرفی شود تا در آن تغییر کاربری انجام شود.

وی تامین اطلاعات ملک و اراضی را گامی در جهت احتکار ملک و زمین دانست و یادآور شد: ما نیاز به سامانه ثبت زمین‌های معطل مانده هستیم. علاوه بر آن قانون حمایت از مالیات خانه‌های خالی را داریم که معطل مانده و یکی از درخواست‌های ما از شرکت‌های دانش بنیان ارائه راهکارهای کم هزینه برای شناسایی واحدهای خالی است. سوداگری در حوزه ملک بالاست. ما مصوبه ای را گذراندیم که هر زمینی ۱۰ سال از پروانه ساختش گذشته باشد و مالک آن را به هر دلیلی نسازد و برای درخواست صدور پروانه ساخت اقدام نکند، به محض اعلام توسط استان از کاربری مسکنی به کاربری خدماتی یا سایر کاربری ها تبدیل شود.

ابلاغ افزایش وام صنعتی‌سازی به بانک‌ها

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌گیری از فناوری برای انبوه‌سازی گفت: وام صنعتی سازی افزایش یافته و به بانک‌ها نیز ابلاغ شده است. در بخش مسکن و حمل و نقل دو صندوق فناوری پیشرفته پیش بینی شده که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی می‌تواند به عنوان بازوهای تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد.

مسکن شرکت های دانش بنیان را حل می کنیم

بذرپاش  با اشاره به مسکن دانش بنیان گفت: ما در زمینه تامین مسکن برای شرکت‌های دانش بنیان آماده هستیم‌ و در این زمینه فردی مامور خواهد شد تا به سرعت مسکن شرکت‌های دانش بنیان را تأمین کنیم. با این اقدامات در آینده خبرهای خوشی در این زمینه برای دانش بنیان‌ها داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha