مهرداد بذرپاش در گفتگو با حیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جزئیات این طرح اعلام شده است؟ گفت: هنوز جزئیات و جمع بندی آن اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه این عوارض جدای از عوارض آزادراهی است؟ ادامه داد: ما باید برای نگهداشت راهها فکری اساسی کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: عوارض آزادراهی به میزانی کم است که سرمایه گذاران همه در حال رفتن هستند و نگهداری راهها را به ما میسپارند.
به گزارش «حیات»؛ بر اساس لایحه بودجه سال آینده، اخذ عوارض از کلیه وسایل نقلیه که در بزرگراههای شریانی تردد میکنند بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو خواهد بود.
بر اساس بند چ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با استفاده از ابزارهای هوشمند از کلیه وسایل نقلیه (به استثنای وسایل نقلیه عمومی دارای صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی ) که در بزرگراهها تردد میکنند، بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو با تصویب هیات وزیران، عوارض دریافت کرده و به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نزد خزانه داری کل کشور واریز تا در قالب بودجه سالانه، پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور صرف توسعه، بهسازی، نگهداری ایمن سازی و هوشمندسازی جاده های کشور کند. صدور مفاصا حساب جرائم رانندگی موکول به تسویه این عوارض است.
انتهای پیام/
نظر شما