کد خبر 230929
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

نکونام با دست خالی فوق العاده بوده است/ پرتاب بطری به سمت یحیی اوج بی معرفتی است

نکونام با دست خالی فوق العاده بوده است/ پرتاب بطری به سمت یحیی اوج بی معرفتی است

پیشکسوت فوتبال در مورد دربی حساس پایتخت و وضعیت دو تیم در آستانه این بازی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دربی پایتخت به عنوان حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی فوتبال ایران همیشه از چند روز و چند هفته قبل سوژه اصلی فوتبالدوستان و رسانه‌های ورزشی است. برخی از چهره‌های مطرح فوتبالی هم در این میان با نزدیک شدن به این دیدار به دلیل خاطرات جالبی که از خودشان در این بازی به جا گذاشتند در اذهان عمومی پررنگ می‌شوند و خاطراتشان مرور می‌شود. یکی از افرادی که همیشه صحبت کردن در مورد دربی با او جذاب است، علیرضا نیکبخت است که سابقه بازی در این دیدار مهم در لباس هر دو تیم را دارد. نیکبخت که هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کرده و ستاره هر دو تیم بوده است خودش را یک استقلالی می‌داند و برای این تیم آرزوی موفقیت دارد. صحبت‌های او را در این خصوص با حیات بخوانید:

نکونام با دست خالی عالی عمل کرده است

من به جواد تبریک می‌گویم که واقعاً تیم خوب و قابل احترامی ساخته است. بازیکنان زیادی از استقلال جدا شدند و جایشان هم جایگزین مناسب به خدمت گرفته نشد و من فکر نمی‌کردم استقلال این فصل بتواند خوب نتیجه بگیرد ولی با همه محدودیت‌ها و کمبودها توانست عالی کار کند. تیم مشکلات زیادی دارد و تا خرخره در بدهی است و در بحث درآمدزایی هم کار خاصی صورت نگرفته است. با این شرایط من بعید می‌دانم در نیم فصل هم بتوانند اتفاق خاصی رقم بزنند و خرید آنچنانی داشته باشند. در خصوص دو تساوی پیاپی استقلال هم به نظرم دو بازی خیلی سخت این تیم بود. هم ذوب آهن از تیم‌های خوب این فصل است و هم فولاد همان تیم خود نکونام است و بردنش در اهواز کار راحتی نیست. من وضعیت استقلال را مناسب می‌دانم و امیدوارم بتواند صدرجدول را حفظ کند.

دربی برای پرسپولیس متفاوت است

قبول دارم شرایط پرسپولیس خوب نیست و در هفته‌های اخیر نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند ولی شرایط دربی واقعاً متفاوت است و نمی‌توانیم بگوییم چون پرسپولیس در بازی‌های اخیر خوب عمل نکرده است پس در دربی هم نتیجه نمی‌گیرد. در این بازی بازیکنان صد خودشان را می‌گذارند و از جان مایه می‌گذارند تا نتیجه بگیرند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند. بارها شده یک تیم در دربی در نیمه دوم جدول بود ولی آمد و بازی را برد. معادلات این بازی با همه دیدارهای دیگر متفاوت است و نمی‌توانیم بگوییم چون پرسپولیس خوب نتیجه نگرفته پس دربی را هم می‌بازد. این دیدار از همه دیدارهای دیگر متفاوت است. به نظرم نباید پرسپولیس را از پیش بازنده دانست و آنها را دست کم گرفت.

این بازی شش امتیازی است

یک اصطلاح قدیمی وجود دارد که می‌گویند دربی ۶ امتیازی است ولی به نظرم این بازی واقعاً ۶ امتیازی است و برای دو تیم اهمیت بسزایی دارد. استقلال می‌خواهد بعد از دو تساوی یک برد خوب کسب کند و پرسپولیس هم بعد از اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا و حذف از این رقابت‌ها نیاز دارد یک بازی این چنینی را ببرد تا روحیه و انگیزه پیدا کند و شکست در این بازی برای دو تیم نتیجه سنگینی است و تبعات منفی در پی دارد. اگر پرسپولیس ببازد وارد یک بحران جدی خواهد شد و اگر استقلال به دنبال دو مساوی این بازی را با شکست به پایان برساند وضعیتی مشابه حال حاضر پرسپولیس پیدا خواهد کرد و از حاشیه امن خودش خارج می‌شود.

دربی به سود سپاهان است

این بازی به نوعی به سود سپاهان هم هست، خصوصاً اگر با تساوی به پایان برسد برنده آن سپاهان خواهد بود. به نظرم این تیم حسابش با همه تیم‌های لیگ برتر متفاوت است و نباید آن را با سایر تیم‌ها مقایسه کرد. آنها در هر پست ۲-۳ بازیکن خیلی خوب دارند و به نوعی تیم ملی هستند. نیمکت این تیم را نگاه کنید خودش از خیلی از تیم‌های لیگ برتری بهتر است. مورایس در کنار این همه ستاره جوانگرایی را هم در دستور کار قرار داده و جزو معدود مربیان خارجی در ایران است که عملکرد او را پسندیده‌ام. مورایس با ادامه این روند می‌تواند در سپاهان موفق باشد و تساوی در دربی به نظرم به سود سپاهان خواهد بود.

مهدی به کسی فحش ناموسی نمی‌دهد

اینکه می‌گویند هاشمی نسب از این بازی محروم می‌شود را نمی‌دانم چقدر صحت دارد. به او هم مثل من یاغی می‌گویند و من او را از نزدیک می‌شناسم و با هم رفت و آمد داشتیم و اینکه می‌گویند او توهین ناموسی کرده است را اصلاً قبول ندارم و محال است مهدی چنین صحبتی مطرح کرده باشد. او اخلاق خاص خودش را دارد و کری می‌خواند ولی اصلاً آدم بی ادب و هتاکی نیست و من از او تا به حال فحش ناموسی ندیده‌ام. به هر حال امیدوارم مهدی در دربی باشد چرا که به جذابیت این دیدار و نیمکت استقلال اضافه خواهد کرد و دربی با حضور او شکل و شمایل متفاوتی دارد.

بطری پرت کردن به یحیی اوج بی معرفتی است

بطری پرتاب کردن تماشاگران پرسپولیس به یحیی واقعاً اوج بی معرفتی است. کدام مربی مثل یحیی در پرسپولیس کار کرده و موفق بوده است. هزار تا جام هم بیاوری برایت پشتوانه نمی‌شود و کافی است سه بازی نتیجه نگیری تا فحش بخوری و به سمت تو بطری پرتاب کنند. مگر قرار است هر فصل یک تیم قهرمان شود؟ در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد. فرگوسن هم که فرگوسن بود ۲ سال قهرمان می‌شد و سال سوم نمی‌توانست قهرمان شود ولی مگر کسی به سمتش بطری پرتاب می‌کرد؟ این رفتار اوج بی معرفی است. الان یحیی از پرسپولیس برود چه کسی جای او بیاید که بتواند چنین نتایجی کسب کند؟

دلال‌ها را از دور فوتبال دور کنید

مشکل فوتبال ما یحیی گل‌محمدی و نکونام نیستند. دلال‌هایی هستند که دور فوتبال را گرفتند و مدیران ما به آنها میدان دادند. ۱۶ سرمربی ثابت داریم که بین تیم‌ها جابجا می‌شوند. شخصی که حتی یک پنجمی هم در کارنامه ندارد ۱۰ سال است که سر کار است و یک روز هم بدون تیم نمانده است. از لیگ برتر به لیگ یک و دوباره به لیگ برتر و مدیرفنی و سمت های مختلف می‌گیرد و اجازه نمی‌دهند کسی به این چرخه وارد شود. من سنگ خودم را به سینه نمی‌زنم و دلم برای فوتبال می‌سوزد. من نیازی به این فوتبال ندارم و تجارت خودم را دارم ولی یکی مثل من بخواهد کار کند تا با این دلال‌ها کار نکند اجازه ورود به او نمی‌دهند. من نیکبخت اگر بخواهم با یک دلال همکاری کنم تا تیم داشته باشم شک نکنید وقتی تیم بگیرم هم من را رها نمی‌کند و باید با او همکاری کنم و بازیکنانش را به تیم راه بدهم. همین می‌شود که یک مربی مدیر باشگاه را تهدید می‌کند و می‌گوید 15 بازیکن تیم برای من هستند و اگر برکنارم کنید همه را می‌برم و به این شیوه بخواهد در تیم بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha