کد خبر 230574
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

مجوز استخدام ۲۵۰۰۰ نفر دیگر باید داده شود

مجوز استخدام ۲۵۰۰۰ نفر دیگر باید داده شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته ایران یک میلیارد دلار از توریسم سلامت درآمد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در برنامه صف اول گفت: بر اساس قانون مراکز درمانی باید با بیمه قرارداد بسته شوند وگرنه پلمپ باید شوند، اما معتقدم که از راه حل های دیگر باید استفاده شود. پرداختی بیمه به مراکز درمانی با تاخیر هفت ماهه انجام می شود و همین موضوع سبب شده تا مراکز درمانی خصوصی اقبالی به بستن قرارداد با بیمه ها نخواهند بود. ۱۰۰ هزار مرکز درمانی و ۱۵۰ هزار پزشک بدون قرارداد با بیمه ها هستند.

وی بیان کرد: در بیمارستان شهید سلیمانی فردیس تعداد ۲۶۰ تخت و پنج اتاق عمل جراحی دارد و ۴۷۰۰۰ تخت بیمارستانی دیگر در دست ساخت خواهیم داشت. نقشه توزیع تخت های بیمارستانی طراحی و استان هایی که از نظر سرانه تخت دچار کمبود بوده در الویت ساخت تخت بیمارستانی هستند. برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم باید کارهای انگیزه ای برای این پزشکان انجام شود. در این دولت سقف کارانه در مناطق محروم برداشته شده است. برای بومی گزینی سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است.

کریمی افزود: برخی از استان ها مانند خراسان رضوی و نیمه جنوبی تهران دچار کمبود سرانه تخت هستند.

وی تاکید کرد: مجوز استخدام ۲۵۰۰۰ نفر دیگر لازم داریم و به تازگی مجوز جذب ۲۵۰۰۰ نفر داده شده و آزمون استخدامی برگزار شده است. درصد خوب ضریب اشغال تخت، حدود ۷۵ درصد است و ۲۵ درصد برای مواقع ضروری باید در نظر بگیریم.

کریمی افزود: به ازای هر فرزند حدود شش ماه از تعهد شان در مناطق محروم کم خواهد شد و تسهیلات دیگری مانند کاهش شیفت ها برای مادران و مرخصی زایمان با حقوق نیز در نظر گرفته شده است. الان ۱۰۵ مرکز درمان ناباروری سطح سه در کشور داریم و بیش از تعهد قانون در این حوزه انجام داده ایم. بر اساس قانون باید ۶۴ مرکز درمان ناباروری سطح دو داشته باشیم و الان ۶۰ مرکز فعال هستند.

وی گفت: معتقدم که موضوع تعرفه خدمات پزشکی در کشور برطرف شود. تعرفه ها از قیمت واقعی خودش فاصله گرفته است. معتقدم که ترکیب شورای عالی بیمه باید تغییر کند.

کریمی افزود: الان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمار بین المللی برای درمان به کشور سفر کرده اند و ایران در حوزه پزشکی در مرز دانش حرکت می کنند. توریسم درمانی سبب ارز آوری شده و باعث ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ایران خواهد شد. در سال گذشته ایران  یک میلیارد دلار از توریسم سلامت درآمد داشته است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت به تخت های بیمارستانی اضافه شده است و الان حدود ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha