کد خبر 230320
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

فوت سالیانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی/ ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دچار دیابت هستند

فوت سالیانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی/ ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دچار دیابت هستند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سالیانه سالیانه ۳۰ هزار مرگ  در کشور به دلیل دیابت فوت می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری پویش ملی سلامت اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد از مرگ های بیمارستان ها مربوط به  بیماری های غیرواگیر است. سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی فوت می‌کنند.

به گفته وی بررسی‌ها نشان داده که ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به فشار خون هستند اما ۶۰ درصد از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند. الان ۱۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دچار  دیابت بوده  که  ۵۰ درصد از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: سالیانه ۳۰ هزار مرگ در کشور به دلیل دیابت اتفاق می افتد. سالیانه مبلغ ۸۳ تریلیون ریال، بیماری های غیر واگیر به اقتصاد ایران آسیب می رساند که معادل ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی است. 

وی در ادامه افزود: ۳۰درصد سلامتی مردم مربوط به نظام سلامت است و بقیه برای کشاورزی،  محیط زیست و دیگر سازمان ها است. 

قناعتی اضافه کرد: هدف از اجرای پویش ملی سلامت، غربالگری و درمان بیماران احتمالی است و در این طرح تمام مردم ایران پایش خواهند شد. 

وی در ادامه یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۶ درصد از مردم تهران دیابت داشته و ۲۷ درصد از مردم تهران دچار پر فشاری خون هستند. آمار دیابت و فشارخون  در تهران بالاتر از متوسط کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین گفت: حدود دو میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش این دانشگاه در طرح پویش ملی سلامت بوده و تا الان ده درصد از جمعیت کنترل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha