کد خبر 230013
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

استاندار تهران مطرح کرد؛

موضوع مازوت سوزی در تهران، فضاسازی رسانه‌ای است

موضوع مازوت سوزی در تهران، فضاسازی رسانه‌ای است

استاندار تهران گفت: هیچ اطلاعات رسمی و موثقی در زمینه استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت در سطح استان وجود ندارد و بیشتر مطالب مطرح شده در این خصوص، فضاسازی و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ علیرضا فخاری استاندار تهران، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: متاسفانه از گذشته به این شکل بوده که هر وقت با پدیده آلودگی هوا مواجه شده‌ایم تازه مسئولان به فکر برنامه‌ریزی برای رفع مشکل افتاده‌اند.

وی افزود: عوامل متعددی در بروز آلودگی هوای شهر تهران نقش دارند که برخی از آنها مقطعی و براساس شرایط فصلی و برخی نیز عوامل پایدار و موثر در سطح استان هستند که دراین زمینه می‌توان به تردد وسایط نقلیه تا فعالیت کارخانه‌های صنعتی و مراکز تولید شن و ماسه و گاها استفاده از سوخت نامناسب اشاره کرد.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت، تردد تعداد زیاد موتورسیکلت است که در این زمینه و برای رفع مشکل، نیازمند همراهی و همکاری جمعی هستیم و دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست چراکه لازمه تحقق این مهم همکاری کامل مردم است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش مازوت سوزی در سطح استان تهران، تاکید کرد: در این زمینه هیچ منبع رسمی و موثقی وجود ندارد و گاها براساس یک فضاسازی رسانه‌ای موضوع مطرح می‌شود.

فخاری در ادامه تصریح کرد: شرایط ما به لحاظ تامین سوخت، بحرانی نیست که بخواهیم از مازوت استفاده کنیم.

وی در خصوص تصمیمات مرتبط با تعطیلی مراکز آموزشی و یا ادارات برای بهبود شرایط کیفی هوا خاطرنشان کرد: عوامل موثری در زمینه اعلام تعطیلی به واسطه آلودگی هوا موثر است و متولیان براساس رصدهای دقیق و مستمر روزانه و گزارش های دریافتی تصمیم گیری می کنند.

استاندار تهران همچنین گفت: اعتقاد داریم که تعطیلات موضوعیت و اثری در بحث آلودگی هوا ندارد چراکه از حجم تردد خودروها و فعالیت های مردم کم نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha