کد خبر 229831
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

افتتاح دو مدرسه استثنایی در آذربایجان‌غربی

افتتاح دو مدرسه استثنایی در آذربایجان‌غربی

در آیین افتتاح برخط مدارس کودکان استثنایی در سراسر کشور، ۲ مدرسه در شهرستان‌های خوی و سردشت در آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی یکشنبه ۱۲آذر در این مراسم با بیان اینکه امسال ۱۰۰ مدرسه در قالب ۴۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است، افزود: نزدیک به ۱۵ هزار دانش آموز از این مدارس تازه تاسیس استفاده خواهند کرد. 

قهرمان رحمانی ادامه داد: طی سال مالی گذشته، هزار میلیارد تومان هزینه مدرسه سازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: طی سال تحصیلی گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مدارس اختصاص یافت و طی سال تحصیلی جدید نیز تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر سرانه فضای آموزشی رتبه پایینی دارد، گفت: در تلاشیم با ساخت مدارس جدید و ایمن این سرانه را به میانگین کشوری برسانیم.

رحمانی با اشاره به زلزله خوی و تخریب مدارس این شهرستان با قدردانی از زحمات خیرین در این راستان تصریح کرد: ۱۵۵ کلاس درس آسیب دیده از زلزله خوی، تحویل آموزش و پرورش شهرستان شد که پروژه‌های دیگری نیز در قالب ۱۱۳ کلاس درس در این شهرستان از محل اعتبارات دولتی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح دو مدرسه کودکان استثنایی در استان نیز گفت: مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه در شهرستان خوی با اعتبار هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان و مدرسه ۱۰ کلاسه دیگر نیز در سردشت با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت احداث مدارس ویژه کودکان اوتیسم اظهار کرد: یک مدرسه اوتیسم در مرکز استان احداث شده است که می‌طلبد مدارس اوتیسم دیگری نیز در شهرستانها احداث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha