کد خبر 229461
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ساخت تجهیرات مورد نیاز بالگردها برای پرواز در شب/ ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری می‌شود

ساخت تجهیرات مورد نیاز بالگردها برای پرواز در شب/ ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری می‌شود

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که سازمان نیروهای مسلح در حال فراهم کردن و ساخت تجهیرات مورد نیاز بالگردها برای پرواز در شب هستند.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: یک جلسه در خصوص بالگرد اورژانس و تجهیزات پرواز در شب برای انتقال مصدومان بین سازمان اورژانس کشور و نیروهای مسلح برگزار شده است.

وی بیان کرد: سازمان نیروهای مسلح به اورژانس اطلاع داده که در حال فراهم کردن و ساخت تجهیرات مورد استفاده بالگردها برای پرواز در شب هستند. اگر این امر محقق شود بسیاری از مسائل و محدودیت‌های پروازی در ساعات شب برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ فروند بالگرد مورد استفاده در اورژانس هوایی متعلق به سازمان نیروهای مسلح است. به‌طور کلی تجهیزات دید در شب برای ماموریت‌های اورژانس هوایی خاص و ویژه‌ای به‌کار گرفته می‌شود و ظاهرا دانش تولید این تجهیزات در کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال بیش از ۲۹۸ پایگاه اورژانس  و حدود هشت آشیانه بالگرد ساخته شده، افزود: در حال حاضر ۷۵ پد بالگرد (هلی‌پد) در استان‌های مختلف ساخته شده و بیش از ۵۲ بالگرد در کشور فعالیت دارد.

میعادفر با تامید بر اینکه در حال عقد قرارداد جدیدی برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر هستیم، گفت: امیدوارم تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده و وارد چرخه اورژانس کشور شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha