کد خبر 229317
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۸ بیمارستان با الویت مناطق محروم و کم برخوردار

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۸ بیمارستان با الویت مناطق محروم و کم برخوردار

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: در طرح بازسازی بیمارستان‌ها قرار است تا پایان امسال، ۴۰۰ بیمارستان بازسازی شوند.

بهروز رحیمی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: در حال حاضر با توجه به نظام سطح‌بندی و تشخیصی که توسط معاونان تخصصی معاونت درمان در خصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه داده‌اند؛ نیازهای مناطق مختلف به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تعیین شده است. برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۸ بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور را انجام داده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال هفت هزار تخت بیمارستانی دیگر ساخته خواهد شد. در این دولت و تا پایان سال جاری ۲۲۰۰۰ تخت ساخته می‌شوند که خودش به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ساخت بیمارستان‌ها دارای پراکندگی منطقه‌ای مختلفی بوده و مراکز درمانی در مناطق مرزی و کم برخوردار ساخته خواهند شد، اظهار کرد: درحال حاضر ساخت بیمارستان در اراک، ثلالث باباجانی، تنکابن، قائم‌شهر، پردیس کرج، اکباتان همدان، علوی آبادان،  پیرانشهر و  هرمزگان داریم که همگی تخصصی هستند.

وی با بیان این که در طرح  بازسازی بیمارستان‌ها قرار است تا پایان امسال، ۴۰۰ بیمارستان بازسازی شوند، تصریح کرد: در استان تهران نزدیک به ده هزار تخت با اولویت مناطق محروم و جنوب استان تهران در دست ساخت هستند و حدود سه هزار تخت نیز تحویل داده شده‌اند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه بیش از چهار هزار پروژه بهداشتی در دست ساخت در کشور داریم، گفت: در کنار بیمارستان‌سازی باید نگاهی به حوزه بهداشت هم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha