کد خبر 229149
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

بی اطلاعی ۲۰ درصد از مردم شرکت کننده در پویش سلامت از پرفشاری خون و دیابت

بی اطلاعی ۲۰ درصد از مردم شرکت کننده در پویش سلامت از پرفشاری خون و دیابت

وزیر بهداشت گفت: مرگ و میر مادران باردار به ۲۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده همچنین میزان مرگ و میر نوزادان به هشت در ۱۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تقدیر از رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی گفت: الان  مرگ و میر مادران باردار به ۲۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده  همچنین میزان مرگ و میر  نوزادان به هشت در ۱۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است. 

به گفته وی ایران در زمینه میزان تزریق واکسن کرونا  رکورد زده به طوری که در هفته بیش از یک میلیون دز واکسن تزریق شده است. در دوران کرونا  شش نوع واکسن کویید در کسور تولید شده است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: الان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و پاسخگویی به نیاز مردم یکی از اهداف مهم دولت‌ها محسوب می‌شود. الان  حدود ۲۲ هزار عضو هیئت علمی در کشور هستند؛ ۴۸درصد از استادان دانشگاه ها خانم هستند. تمامی رشته ها در ایران آموزش داده می شود. 

وی در ادامه افزود: دانشجویان باید به روش های نوین دستیابی داشته باشد و خود را به روز کنند و دانشجویان باید با بیماری‌های شایع کشور آشنا باشند. 

عین اللهی همچنین گفت: پویش ملی سلامت در کشور شروع شده است و ۲۰ درصد از مردم دچار پرفشاری خون و دیابت داشته‌اند. در طرح ملی سلامت هر کد ملی  دارای یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha