کد خبر 233693
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

بیش از ۵ هزار محصول فن‌آوری در حوزه سلامت تولید شده است

بیش از ۵ هزار محصول فن‌آوری در حوزه سلامت تولید شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار محصول فن‌آوری در حوزه سلامت تولید شده، گفت: مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار و مادران باردار به 25 در هزار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران برتر کشور با بیان اینکه امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده و کاهش مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار، کاهش مادران باردار به  ۲۵ در هزار کاهش داشته، گفت: الان بیش از ۵ هزار محصول فن‌آوری در حوزه سلامت تولید شده است. 

وی ادامه داد: ۱۸ هزار خانه بهداشتی در کشور داشته و میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یافته است. الان حدود ۱۶هزار تخت بیمارستانی را در دولت سیزدهم راه‌اندازی و  ۲۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی را در مناطق مختلف نصب کرده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینگه طرح سلامت خانواده در 10 استان به طور کامل اجرایی شده، تاکید کرد: غزه به ما یاد داده که باید همیشه بر روی پای خود بایستیم. پرهیز از تقلب در نوشتن مقالات توسط دانشگاه‌ها باید به‌طور مرتب بررسی و رصد شود.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم و ۴۸ درصد از استادان را زنان  تشکیل می‌دهند و  ۲۷۵ استاد یک درصد در حوزه سلامت داریم. 

عین‌الهی با اشاره به اینکه در سامانه نیماد نیازهای حوزه سلامت به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: همگرایی و هم‌افزایی مراکز تحقیقاتی از برنامه‌های مهم وزارتخانه به محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: در دوران کرونا شش نوع واکسن کرونا در کشور تولید شده و ما نقشه جامع علمی تحقیقات در حوزه سلامت نیازمند هستیم. دانشمندان ایران استعداد تولید و صادرات داروهای مورد نیاز کشور را دارند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: سازمان‌های بین‌المللی مرگ هزاران کودک و زن باردار را مشاهده کرده و هیچ کاری نکرده و این موضوع نشان می‌دهد که این سازمان‌ها کارایی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha