کد خبر 228788
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

جزئیات وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون کارمزد

جزئیات وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون کارمزد

وام قرض الحسنه بدون کارمزد در حالی رونمایی شد که فعلا این وام در یک بانک آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ با رونمایی از وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیونی بدون کارمزد، پرداخت این تسهیلات در بانک رسالت آغاز شد.

در همین رابطه، حسین‌زاده مدیرعامل بانک رسالت در رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، گفته که: خیلی از علما کارمزد وام را جایز نمیدانند؛ از ۱۰ سال قبل سلسله اقداماتی انجام شد و این اقدامات در دو سال اخیر سرعت گرفت.

وی افزود: برای اینکه یک نهاد قرض‌الحسنه وام بدون کارمزد بپردازد، باید نهادهای هزینه ساز را شناسایی کند، مهمترین نهاد هزینه ساز شعب و ستاد بانکها هستند، با همت تمام دوستان و مسوولان بانک مرکزی، بانک بدون شعبه در رسالت پیاده سازی شد؛ ۸۰ درصد هزینه ها کاهش یافت.

در همین رابطه، رئیس کل بانک مرکزی ایران از افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

محمدرضا فرزین در آیین رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد درباره اقدامات بانک مرکزی در حوزه قرض‌الحسنه اظهار کرد: باید بانک‌ها را بر اساس فعالیت‌ها و تخصص و اهداف دسته بندی کرد. اکنون در حال تهیه اساسنامه بانک‌های تجاری، توسعه‌ای قرض الحسنه و جامع هستیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال توسعه بانکداری تخصصی است که ابعاد مختلف دارد، افزود: بانکداری توسعه‌ای که اکنون در کشور وجود دارد، عملا توسعه‌ای نیست و باید تغییرات اساسی در اساسنامه ایجاد شود. بانک‌های توسعه‌ای باید صنعت، کشاورزی و غیره را تامین مالی کنند که در این زمینه طرح‌هایی دیده شده است.

فرزین با اشاره به اینکه بانک‌های تجاری باید در بازار پول باشند و فعالیت تجاری انجام دهند، گفت: بانکداری قرض الحسنه هم مورد بعدی است که باید منابع خرد را برای نیازهای ضروری و غیرتجاری مردم تامین کنند.

به گزارش «حیات»؛ نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص در اواخر خردادماه امسال در شورای سنجش اعتبار بانک مرکزی ارائه شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha