کد خبر 228696
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محصولات گلوگاهی صنایع فولاد را تامین می‌کنند + فیلم

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محصولات گلوگاهی صنایع فولاد را تامین می‌کنند + فیلم

معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از تامین اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس با کمک دانش‌بنیان‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و مجتمع فولاد مبارکه در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد توافق نامه همکاری امضا کردند.

خانه‌نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بومی سازی اقلام گلوگاهی صنعت فولاد و همچنین هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوری‌ای مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران، امروز (یکشنبه) میزبان روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه و امیر خرمی‌شاد مدیر عامل شرکت ملی مس ایران به منظور امضای ۲۶ قرارداد فناورانه بین طرفین بود.

معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در حاشیه امضای این قراردادهای فناورانه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در حال حاضر توسعه بازار دانش بنیان ها یکی از فعالیت‌ها و اهداف اصلی مجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است، افزود: برنامه امروز یک نمونه از این اتفاق است.

وی در توضیح بیشتر گفت: پس از یک سال پیگیری و آزمون سعی و خطا امروز به مرحله امضای قرارداد با دو مجموعه معدنی - فلزی بزرگ کشور شامل فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران رسیدیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با تاکید بر امضای تعداد ۲۶ قراردادهای امضا شده، ادامه داد: در حوزه فولاد ۲۱ قرارداد حمایت این معاونت را به منظور توسعه فناوری های روز خواهد داشت و پنج قرارداد دیگر نیز مربوط به حوزه هوشمند سازی معادن مس است.

دهقانی فیروزآبادی ارزش تقریبی این ۲۶ قرارداد امضا شده بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت های فولاد و مس را ۸۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اعتبار مالیاتی بواسطه معاونت علمی حمایت می شود و امیدواریم سال آینده همین موقع شاهد بهره برداری از نتایج این قراردادها باشیم.

وی همچنین گفت: مهم این است که تا امروز ظرفیت های پژوهشی ما در اختیار دیگران بوده و وقت آن رسیده است که دانش بنیان ها این نقش را ایفا کنند.

دانش بنیان‌ها اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس را تامین می‌کنند+فیلم

رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است: بسیج ظرفیت های عقلانی و پژوهشی دنیا به نفع ایران در ابتدا در گرو توجه به ظرفیت های داخلی است و باید کاری کنیم که نظام مدیریت دانش داخلی به سمت تقاضاهای داخلی و ساختن مسیری برای آینده مدنظرمان سوق پیدا کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اقلام گلوگاهی صنایع فولاد و مس با کمک دانش بنیان ها تامین می شود، افزود: در حال حاضر ذهن همه ما در بخش های مختلف و بالاترین سطوح دولت متوجه این موضوع و توان دانش بنیان ها شده است و راه برای نقش آفرینی هرچه بیشتر فن‌آوران داخلی بازتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha