کد خبر 228429
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

افتتاح خط تولید سرم‌سازی در تبریز

افتتاح خط تولید سرم‌سازی در تبریز

طرح سرم سازی شرکت داروسازی دانا با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در شهر تبریز افتتاح شد؛ این طرح یکی از پروژه های قابل توجه حوزه بهداشت و درمان کشور است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سیداحسان خاندوزی در سفری یک روزه به آذربایجان شرقی ضمن بازدید از طرح «سرم سازی شرکت داروسازی دانا» تبریز در جاده قدیم تبریز تهران، این طرح را با حضور استاندار و برخی از مقامات استانی افتتاح کرد.

ارزش اقتصادی پروژه خط تولید سرم داروسازی دانا 700 میلیارد تومان بوده و برای 100 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

عملیات این پروژه از سه سال گذشته آغاز اما به دلیل تحریم‌ها روند آن کند شده بود. بیش از 50 درصد عملیات عمرانی و جاگذاری دستگاه‌ها به صورت شبانه‌ روزی در شش ماه گذشته صورت گرفته است.

سرم‌های تولیدی این شرکت به لحاظ استفاده از طرح‌های دانش بنیان بسیار با کیفیت است. از مزیت‌های این طرح سیستم آب‌سازی پیشرفته و استفاده از مواد اولیه پروپیلن است. ظرفیت اسمی خط تولید سرم داروسازی دانا سه میلیون شیشه نیم لیتری در ماه است.

سیداحسان خاندوزی در این مراسم ‌با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌های واقعی کشور در حوزه داروسازی هستند، به مدیران واحدهای داروسازی حاضر در این مراسم، گفت: باید از اکنون برای طرح های توسعه ای دست به کار شوید و ما را در کنار خود بدانید.

وی با بیان اینکه بزرگترین هلدینگ داروسازی کشور که تحت مدیریت بانک ملی ایران است امروز موفق شد با هدف کاهش وابستگی صنعت سلامت محور کشور ما به واردات سرم، خط تولید خود را با ظرفیت 40 میلیون بطری افتتاح کند، افزود: کاهش وابستگی به واردات سرم موجب شده که فقط در استان آذربایجان شرقی از امروز بیش از 50 درصد تولید سرم کشور را تولید کند.

وزیر ‌اقتصاد تصریح کرد: در سال گذشته هلدینگ دارویی ذیل بانک ملی قریب 2 هزار میلیارد تومان و برای امسال همین میزان تسهیلات در نظر گرفته شده که ظرف هفته‌های آینده مصوبه آن توسط هیات مدیره بانک ملی ابلاغ می‌شود و امیدواریم هم برای مساله سرمایه در گردش بخش دارویی و هم ایجاد تاسیسات و سرمایه گذاری جدید، تسهیلات لازم را داشته باشیم که کمک به پیشرفت صنعت دارویی ایران داشته باشیم.

دکتر شیری مدیر عامل شرکت دارو سازی دانا نیز در مراسم افتتاح خط تولید سرم شرکت دارو سازی دانا با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه 40 درصد از سرم مورد نیاز کشور وارداتی است افزود: با افتتاح این خط 10 تا 15 درصد از واردات سرم به کشور کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این خط تولید، بیش از 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: با راه اندازی خط تولید سرم، برای 500 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشغال ایجاد  شد.

سید احسان خاندوزی در سفری یک روزه به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از طرح «سرم سازی شرکت داروسازی دانا» تبریز، این طرح را با حضور استاندار و برخی از مقامات استانی افتتاح می‌کند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سفر در همایش «توسعه صادرات غیر نفتی» در سالن همایش های پتروشیمی تبریز سخنرانی می کند.

گفتنی است در این سفر، دکتر محمد جواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، دکتر ابوالفضل نجار زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، محمد مؤمنی راد دستیار وزیر اقتصاد، محمد عنبری مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی و دکتر رضا خدابنده معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، وزیر امور اقتصادی و دارایی را همراهی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha