کد خبر 228291
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

پنج نفر در رابطه با حادثه اردوی دانش آموزی مینودشت به دادسرا احضار شدند

پنج نفر در رابطه با حادثه اردوی دانش آموزی مینودشت به دادسرا احضار شدند

 دادستان مینودشت از ارجاع پرونده حادثه در اردوی دانش آموزی این شهرستان به مرحله کارشناسی خبر داد و گفت: تعداد افراد احضار شده به دادسرا به پنج نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های حیات، به نقل از دادگستری گلستان، سیدرضی حسینی روز چهارشنبه اظهارکرد: در مرحله کارشناسی میزان تقصیر افرادی که با قصور در انجام وظایف قانونی خود سبب بروز این حادثه تلخ شدند، مشخص می‌شود.

وی افزود: دیروز و امروز پنج نفر شامل سرپرست آموزش و پرورش مینودشت، ۲ نفر از معاونان آموزش و پرورش این شهرستان، مدیر و معاون پرورشی مدرسه ابتدایی شاهد، برای اخذ توضیح و دفاعیات به دادسرای مینودشت احضار شدند.

دادستان مینودشت گفت: پرونده از باب عمومی جرم در حال رسیدگی است و امروز خانواده یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده نیز شکایت خود را ثبت کرد که با اولویت و سرعت رسیدگی خواهد شد.

حسینی ادامه داد: به علت اهمیت موضوع رییس کل دادگستری گلستان به دادستان مرکز استان هم ماموریت ویژه داد تا بر روند این پرونده و رسیدگی به آن، نظارت کند.

رسول صلاحی رییس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس هم گفت: سطح هوشیاری «عماد شاملو» دانش آموز پایه سوم دبستان شاهد شهر مینودشت که براثر شکستگی و سقوط درخت در یک اردوی تفریحی از ناحیه سر مصدوم شده بود، پایین است.

وی سطح هوشیاری این دانش آموز را در مرز سه اعلام کرد و گفت: وی با دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی دریافت می‌کند و فعلا تغییری در سطح هوشیاری این دانش آموز مشاهده نشده است.

 در اردوی دانش آموزی که روز دوشنبه ۲۹ آبان علیرغم هشدارهای هواشناسی در جنگل‌های مینودشت برگزار شد ۲ دانش آموز و یک معلم بر اثر سقوط درخت، مصدوم شدند که حال یک دانش آموز وخیم است.

مصدومان این حادثه بلافاصه به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت منتقل و پس از مداوای اولیه جهت ادامه درمان تخصصی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس از شهرهای همجوار منتقل شدند.

اداره کل هواشناسی گلستان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای، از نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد و احتمال شکستن درختان در دوشنبه خبر داده و سطح مخاطرات این سامانه را نیز نارنجی اعلام کرده بود.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha