کد خبر 228226
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل:

سی‌امین اجلاس سراسری نماز در اردبیل برگزار می‌شود

سی‌امین اجلاس سراسری نماز در اردبیل برگزار می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، الله‌شکر عبدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه مشترک با معاون فرهنگی و جمعی از کارکنان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی سی‌امین اجلاس سراسری نماز، با ستاد اقامه نماز همکاری مستمر و مؤثر داشته باشند.

وی از برگزاری اجلاس سراسری نماز در اواخر آذرماه خبر داد و تصریح کرد: جلسه کمیسیون تخصصی سی‌امین اجلاس سراسری نماز در ادارات اردبیل و ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان، گفت: قرار بر این است پیش از برگزاری اجلاس سراسری در نیمه دوم آذرماه، پیرامون شناخت موضوعات و مشکلات مرتبط با نماز نسل نو در سطح ملی و استانی، کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شود.

عبدی هدف از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اجلاس سی‌ام را شناسایی مشکلات، مسائل و موانع رونق نماز در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد عنوان کرد و افزود: در این کمیسیون‌ها راهکارهای عملی درونی‌سازی فرهنگ نورانی نماز در بین نسل نو با استفاده از مطالعات کارشناسی و با کمک افراد صاحب نظر شناسایی و سپس متناسب با وظایف و مأموریت دستگاه‌ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تخصصی متشکل از مدیرکل، معاونان و رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز و اداره مشارکت‌های مردمی با حضور مؤثر در جلسات مربوطه نسبت به شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای عملی اقدام و گزارشی از فعالیت خود را به ستاد اقامه نماز استان اردبیل ارسال کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به لحاظ ارتباط مستقیم با ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات باید دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات با محوریت به‎روزرسانی اطلاعات و آموزه‌های نوین مهارت‌های ارتباطی با نسل جدید برگزار کند.

در این جلسه حجت‌الاسلام سید محسن محسنی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل نیز با ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این اداره کل در حوزه ترویج نماز در جامعه، بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تمام ظرفیت‌ها اعم از روحانیان، مبلغان، فعالان فرهنگی و تبلیغی آماده همکاری همه‌جانبه در زمینه حضور شایسته در اجلاس سراسری نماز در آذرماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha