کد خبر 228098
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

فلاحیان: ایثارگران و قهرمانان ورزشی ما شباهت های زیادی به هم دارند

فلاحیان: ایثارگران و قهرمانان ورزشی ما شباهت های زیادی به هم دارند

معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات؛ مراسم تقدیر از ۷ ورزشکار مدال‌آور ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که مدال‌های خود را به خانواده شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مظلوم غزه اهدا کردند، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید، معاون وزارت ورزش و جوانان، معاون رئیس جمهور و چهره‌های درخشان ورزش کشور، به میزبانی بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار شد.

دکتر معصومه فلاحیان در این مراسم در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: ابتدا باید بابت تشکیل این مراسم تشکر کنم و جا دارد بگویم از زمانی که آقای قاضی زاده به سمت ریاست بنیاد شهید منصوب شدند و تشریف آوردند، اقدامات عالی در جهت رفاه ایثارگران انجام شده است. یکی از اقدامات همین توجه به ورزش و پیوند بین ورزش و ایثارگری است. همیشه ما در اصطلاحات‌مان یک قهرمان داشتیم و یک پهلوان ولی نکته مهمی که باید به آن توجه شود این سات که تفاوت بین این دو چیست؟ پهلوانان همیشه به اخلاق مدار بودن و خلق و خوی خوب معروف هستند و ایثارگران ما هم به مهربانی و خلق و خوی خوب شهره بودند و هستند.

وی افزود: ما در اطراف خودمان ایثارگران را می‌بینیم و هرکدام از ما در بین نزدیکان خودمان این نفرات را می‌بینیم و خصوصیت مشترکشان این است که از عموم مردم جامعه توان بیشتری دارند. تعدادی از این افراد را میبینیم که ۳۰-۴۰ سال است درد و رنج و سختی را تحمل می‌کنند و در این شرایط هم فرزندان نخبه را پرورش می‌دهند که بخشی از آنها در بین مدال آوران ورزشی است.

معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در ادامه گفت: وقتی خانواده شهدا و ایثارگران را می‌بینیم پی می‌بریم که تاب آوری این عزیزان بالاست. تاب آوری یعنی افرادی که در مشکلات و سختی‌ها نمی‌شکنند و مسلط هستند. این سلامت روحی و روانی از ویژگی‌های خاص این عزیزان است. یکی دیگر از ویژگی های ورزشکاران ما غیرت نسبت به دین و کشورشان در بین آقایان و بانوان که این در شهدا و ایثارگران هم نمایان است. اگر همین امروز آثار شهدا را بررسی کنیم می‌بینیم خاطرات زیادی از آنهت نقل می‌شود که به ما نشان می‌دهد این افراد نفراتی بودند که بر هوای نفسانی خودشان پا گذاشتند و به خواسته شان رسیدند. پس مسلط بر نفس بودن از ویژگی های دیگر جانبازان و ایثارگران و مدال آوران ورزشی ما هستند.

فلاحیان ادامه داد: یک نقطه اتفاق در کشور ما وجود دارد که بین ایثارگران و ورزشکاران مشترک است و آن اعتماد و اعتقاد به خداست. ورزشکاران ما با یاد خدا به صحنه می‌روند و بعد از پیروزی سجده شکر به جا می آورند.

او در پایان گفت: ممنونم از جمعی که تشکیل شده و بانیان این مراسم. خوشحالم که همچنان بین ایثارگران هستم و در پایان یادآوری می‌کنم که تمام مردم کشورمان که ما ایثارگران نه تنها مطالبه گر نیستیم بلکه خیلی فعال هستیم و هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم. ما تعداد زیادی جهادگر داریم که بین اینها ایثارگران زیادی هستند. ما به این افراد می‌بالیم و به جانبازانی که بعد از سال‌ها پشیمان نیستند و امروز خوشحالند و به گذشته خود می‌بالند. امیدوارم  و دعا ‌می‌کنیم که این مسیر زیبا و خوب و عالی ادامه پیدا کند. شخصی مثل حضرت امام خمینی (ره) روزی آمدند و این مسیر شهادت و آزادگی را به ما آموختند و امروز در جهان و خاور میانه ما آزاده هستیم و مشکلاتی داریم که با توسل به خدا حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha