کد خبر 227763
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

خزعلی:

حضرت زینب نمونه کامل الگوی سوم زن و مظهر صبر است

حضرت زینب نمونه کامل الگوی سوم زن و مظهر صبر است

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: حضرت زینب نمونه کامل الگوی سوم زن و مظهر صبر و تدبیر برای ما و تمام جهانیان است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش بین‌المللی «حضرت زینب (س) اسوه بانوان جبهه مقاومت» که صبح امروز در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب نمونه کامل الگوی سوم زن و زنی دارای ابعاد مختلف وجودی و الگوی یک زن توانمند فرهیخته برای ما و تمام جهانیان است که می‌خواهند با عزت زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب را به پرستاری و صبوری می‌شناسیم روز پرستار را به تمامی پرستارانی که صبوری آنها باعث بهبود جامعه بیماران می‌شود تبریک گفت.

خزعلی با توجه به اینکه صبوری بخشی از وجود حضرت زینب و نشان‌دهنده عظمت روح آن حضرت است گفت: توصیف ما از حضرت زینب تنها به صبوری آن حضرت ختم نمی‌شود و ابعاد وجودی حضرت زینب بسیار بیشتر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به پایدار ماندن آثار مقاومت گفت: همانطور که حضرت زینب با سخنرانی خود در کاخ یزید در عین مظلومیت در اوج فشار اعلام پیروزی می‌کند، امروز در غزه شاهد پایداری زنانی هستیم که با وجود شهادت فرزندانشان می‌گویند آیا فرزندان من از حسن و حسین عزیزترند؟

معاون امور زنان و خانواده افزود: حضرت زینب در اوج غم و اندوه در موضع قدرت سخن می‌گوید و پیروزی ابدی حق را با لغاتی که مخاطب تحت تأثیر قرار بگیرد، تبیین می‌کند.

خزعلی با توجه به اینکه حضرت زینب یک رسانه قوی برای بیان مظلومیت است، گفت: ندای زینب است که در اوج اسارت فریاد ما پیروزیم سر می‌دهد و الگوی مردم ستم‌دیده و مصیبت‌زده در طول تاریخ می‌شود و ندای زینب (س) است که فلسطین را زنده نگه می‌دارد و به زنان و مادران فلسطینی قوت قلب می‌دهد.

وی افزود: زینب نمونه تدبیر و خردورزی است حسین چنین مدیری را با خود همراه می‌کند پژوهشگر آلمانی می‌گوید حسین تدبیر دارد و با وجود این که مرتباً از حسین می‌خواستند زن و فرزند را با خود همراه نکند حضرت زینب و خانواده را با خود همراه کرد و تدبیر حضرت زینب همه کار دشمن را نقش بر آب کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما هم در صحنه کربلا علاوه بر پرستاری و صبوری حضرت زینب شاهد تدبیرگری، مدیریت بحران و مدیریت افرادی که از نظر روحی در شرایط سخت و مصیبت زده‌ای قرار داشتند بودیم حضرت زینب در هر کدام از صحنه‌های کربلا به مقتضای خودش سخن گفت، گاه توبیخ، گاه مطالبه‌گری و گاه رضایت.

وی ادامه داد: حضرت زینب با استحکام و بدون کمترین لغزشی به یزید می‌گوید آن چیزی که الان به دست تو رسیده مال تو نیست بلکه میراث ما اهل بیت است مانند غزه که امروز آنچه به دست رژیم غاصب صهیونیستی رسیده برای آنها نیست بلکه برای فلسطینی‌ها است. زینب الهام بخش زنان فلسطینی در مقاومت است همان زنی که در اوج سختی و اسارت اعلام پیروزی می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حضرت زینب یک رسانه تمام عیار است او در کاخ یزید سخن می‌گوید که هرگز نمی‌توانی نام ما را محو کنی و جز ایام کوتاهی را طی نخواهی کرد و روزی خواهد رسید که پیروزی ما را می‌بینی. مانند ماجرای غزه و اسرائیل که پس از سال‌ها کسانی که فکرش را نمی‌کردید علیه اسرائیل سخن می‌گویند و حالا ظالم بودن اسرائیل بر تمام جهان اثبات شده و اسرائیل نابود شدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha