کد خبر 227873
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

«حیات» گزارش می دهد؛

سه سال است که خانه من بهشت زهرا (س) است + فیلم

سه سال است که خانه من بهشت زهرا (س) است + فیلم

خسروی گفت: مصطفی روزهای آخر به من می گفت مادر مرا به خانه ببر؛ اما نتوانستم این کار را بکنم؛ حالا خانه را پیش مصطفی آورده ام. الان سه سال و یک ماه و یک روز است که خانه من بهشت زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ دیروز روز ولادت حضرت زینب (س) بود. مادر شهید مصطفی علیدادی برایم دعوتنامه فرستاد تا در روز میلاد روایتگر کربلا در جشنی که برای پسر شهیدش گرفته بود شرکت کنم. شهید مدافع سلامت مصطفی علیدادی مدافع امنیت بود اما درست زمانی که بیماری کرونا فراگیری جهانی یافت و یک تنه جهان را درنوردید؛ این مرد شجاع کنار نماند، تماشاگر نشد، با خودش نگفت من پلیس هستم و در حوزه کاری من نیست! او بسیار جوان بود، فرزندی در راه داشت، خانواده و شغلش را کناری گذاشت و به احساس تکلیفش عمل کرد. او به دنبال راهی رفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده بودند. 

مصطفی علیدادی، متولد ۲۴ بهمن‌ماه سال ۷۳ بود. سال ۹۶ ازدواج کرده و درسش را در رشته IT دانشگاه نیمه‌کاره رها کرده بود. شهید مصطفی علیدادی دوست داشت در زمره مدافعان حرم باشد و حتی قبل از ازدواج این را به همسرش گفته بود که با مخالفت خانواده مواجه شد. به دوستانش گفته بود مادرم دِق می‌کند من به سوریه بروم و برنگردم. باید از خودم یادگاری به جای بگذارم و بعد شهید شوم. همسرش می‌گوید: «فردای روز شهادتش عمویش خواب دید که مصطفی در کنار حرم حضرت زینب (س) سنگری به پا کرده و در حال دفاع است. همراه پیکر مصطفی، پرچم حرم حضرت زینب (س) و انگشترش که سنگ حرم این بانوی دمشق بود هم در خاک گذاشته شد.»

مصطفی در نهایت ۲۷ مهرماه ۹۹ براثر ابتلا به کرونا پر کشید و به خیل شهیدان پیوست، جوان دهه هفتادی که مدافع امنیت بود و در نهایت شهید سلامت شد. شهید مصطفی علیدادی در قطعه ۲۳۱ بهشت‌ زهرا و کنار شهدای مسجد ارک آرام گرفته است.

مرضیه خسروی مادر شهید مدافع سلامت و امنیت، شهید مصطفی علیدادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مصطفی پلیس بود اما با شیوع بیماری کرونا و زمانی که مردم نیاز به حامی داشتند، مصطفی که از سر کار برمی گشت لباس امنیت را که از تن در می آورد، لباس پرستاری به تن می کرد و برای خدمت به مردم به مبارزه با کرونا می پرداخت.

وی ادامه داد: مصطفی در شروه بیماری کرونا به بیمارستان رفته و به کادر درمان روحیه بخشی می کرد. او اولین نفری بود که در غسالخانه قرار شد اموات کرونایی را تطهیر کنند. یادم می آید که ایشان 8:40 دقیقه شبِ روز 16 فروردین بالای سر اولین بیمار کرونایی که قرار بود غسل داده شود حاضر بود. مصطفی تا آخرین نفس ماند، مبارزه کرد و در کنار مردم بود تا اینکه خودش نفس کم آورد؛ کرونا گرفت و به آرزویش که شهادت بود رسید.

خسروی بیان کرد: در واقع روحیه حماسی مصطفی و اینکه یک جوان مومن، صالح و انقلابی بود باعث شد در اوج فراگیری بیماری کرونا از پای ننشیند و به فرموده حضرت آقا در این جبهه وارد شد؛ جانانه سنگ تمام گذاشت و خودش را به خیل شهدا رساند.

مادر شهید سلامت مصطفی علیدادی افزود: او هیچ وقت به من نگفته بود که مادر دعا کن شهید شوم بلکه زمانی که به شهادت رسید مادران شهدا برای دیدار من می آمدند و به من می گفتند مصطفی از من خواسته بود که دعا کنیم در جوانی شهید شود. خوشحال و راضی هستم که مصطفی به حاجتش رسید. پسرش سه روز بعد از شهادت او به دنیا آمد. او از پسر و جوانی اش برای مردم گذشت.

وی اظهار کرد: مصطفی زینبی بود و در مسیر حضرت زینب (س) که پرستار کربلا بود قدم برمی داشت. امروز برای پسرم مراسم روز پرستار را به هزینه خودم برگزار کردم؛ چراکه شهید مدافع سلامت است و در مسیر حضرت زینب (س) شهید شد.

خسروی گفت: درست زمانی که اوج کرونا بود، مصطفی به غسالخانه می رفت و در جواب این سوال من که تو به اندازه کافی در مقاطع مختلف بودی و چرا الان باید به غسالخانه بروی او گفت مادر حضرت آقا دستور دادند و در حال حاضر جنگ است. مردم به ما نیاز دارند اگر من نروم  چه کسی برود؟ مصطفی الحمدلله به میدان رفت و عاقبت به خیر شد.

وی بیان کرد: مصطفی روزهای آخر به من می گفت مادر مرا به خانه ببر اما نتوانستم این کار را بکنم ولی الان خانه را پیش مصطفی آورده ام. درست زمانی که مصطفی از سر کار برمی گشت، همان ساعت من اینجا هستم. اگر در برنامه نشان روی تلفن همراه من نگاه کنید می بینید که آدرس خانه من بهشت زهرا (س) است. مادر هر جا باشد خانه آنجاست. الان سه سال و یک ماه و یک روز است که منزل من بهشت زهرا (س) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha