کد خبر 227787
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ضرورت حفاظت از مرزها با گسترش روابط همه جانبه با همسایگان

ضرورت حفاظت از مرزها با گسترش روابط همه جانبه با همسایگان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توافقات امنیتی که توسط شمخانی و الاعرجی انجام شده است، گفت: ایران و عراق برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیاز است تا با جلوگیری از برخی شرارت‌ها و مشکلاتی که امکان به وجود آمدنش است، تلاش بیشتری داشته باشند.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به توافقات امنیتی که در فروردین ماه سال جاری توسط علی شمخانی دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران که با قاسم الاعرجی وزیر عراق به امضا رسید، گفت: ایران از لحاظ موقعیت‌های مرزی با تعدادی از کشورهای مختلف هم مرز است. در نشست‌های که بین مقامات سیاسی و دیپلماتیک ایران و عراق انجام شد، با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، تاکید بر آن شد که هم کشور عراق و هم کشورهای مختلف، مرزهایشان را ساماندهی کنند.

وی افزود: ایران و عراق برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نیاز است تا با جلوگیری از برخی شرارت‌ها و مشکلاتی که امکان به وجود آمدنش است، تلاش بیشتری داشته باشند. این موضوع از این رو مهم می‌باشد که برخی گروه‌های تروریستی دموکرات و کومله در سال‌های گذشته با استقرار در این مناطق بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و برهم زدن آرامش و امنیت مردم، اقدامات تروریستی انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافقات مقامات سیاسی هر دو کشور در فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: این توافقات به قوت خود باقی است و اقداماتی نیز صورت گرفته و تقریبا این موضوع به همه کشورهای همسایه بست داده شده است. هم مرزی ایران با کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان به لحاظ موقعیتی که در این کشورها وجود دارد، با مشکلاتی روبرو است اما تا اکنون توانسته‌ایم با سایر کشورها به توافقات مناسبی برسیم که در حال طی شدن مراحل اجرای آن است. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید هر چه سریعتر زمینه را فراهم کند تا مرزهای ایران با کشورهای همسایه از یک موقعیت خاص سیاسی، امنیتی و اقتصادی برخوردار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha