کد خبر 209472
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

پیام یک اولتیماتوم

پیام یک اولتیماتوم

حضور گروهک های کرد ضد انقلاب در خاک عراق یکی از آن بسترهای ضد امنیتی در مرزهای کشور است. حساسیت این موضوع تا به آنجا است که چندی پیش رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن مخاطب قرار دادن دولت عراق این اولتیماتوم را به آنان داد که در صورت عدم تعهد در حفظ امنیت مرزها، عملیات‌های گسترده و پاسخ های کوبنده به شرارت های گروهک های تجزیه طلب در خاک عراق ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی و دریایی با کشورهای زیادی همسایه است و از آنجایی که حفظ امنیت مرزی از اصول همسایه داری ست، لذا نیاز است تا کشورها به حدود مرزی یکدیگر احترام گذاشته تا زمینه ساز تنشهای مرزی نشوند.

در حال حاضر ایران توانسته است با کشورهای زیادی تعاملات تجاری و اقتصادی برقرار کند اما همه کشورها برای حفظ تمامیت ارزی خود باید حسن همجواری را رعایت کرده و نسبت به تامین امنیت مرز خود به درستی عمل کنند که متاسفانه در برخی از کشورهای همجوار این احساس مسئولیت به درستی انجام نشده به گونه ای که در چند ماه گذشته شاهد شهادت برخی از سربازان وطن در مرز ایران و افغانستان، ایران و عراق بودیم.

سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی قدرتمند برای حفظ اقتدار و امنیت در مرزها با پیشرفت در صنعت دفاعی کشور تا به امروز توانسته اند موفق عمل کنند. لذا وقتی در شمال عراق گروه های تجزیه طلب مسلح، برای ایجاد ناامنی در مرزها حضور پیدا کردند با عملیات های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران، روبرو شدند اما با وجود این میزبانی برخی از کشورهای همسایه از گروهک های معاند و ضد انقلاب باعث گردیده تا هر از چند گاهی شاهد اعلام هشدار قرمز در برخی از مناطق مرزی باشیم.

حضور گروهک های کرد ضد انقلاب در خاک عراق یکی از آن بسترهای ضد امنیتی در مرزهای کشور است. حساسیت این موضوع تا به آنجا است که چندی پیش سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن مخاطب قرار دادن دولت عراق این اولتیماتوم را به آنان داد که در صورت عدم تعهد در حفظ امنیت مرزها، عملیات‌های گسترده و پاسخ های کوبنده به شرارت های گروهک های تجزیه طلب در خاک عراق ادامه خواهد یافت. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تا پایان شهریور سال جاری به عراق برای  خلع سلاح این گروه فرصت داده است.

پس از موضع گیری بالاترین مقام نظامی کشور پیام مورد نظر به دست دولت عراق رسید و آنان خواستار توقف حملات موشکی شده و این قول را دادند که با دیوار کشی و نصب دوربین‌ در مرز از هرگونه اقدامات سرکشانه گروهک های تجزیه طلب جلوگیری به عمل آورند.

در همین خصوص مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تشکر از سرلشگر باقری به خاطر تذکرات و موضع گیری به موقع وی به همه افرادی که بخواهند به خاک کشورمان دست درازی کنند، گفت: هرگاه به بحث امنیت ملی و خاکی کشورمان می رسیم باید اقتدار رده های نظامی را در کشور پر رنگ تر از قبل مشاهده کنیم که سپاه پاسداران در یگان های زمینی، هوایی و دریایی تا به امروز هیچ گامی به عقب برنداشته است و در همه امور پیشقدم بود. اقتدار و تذکر سرلشگر باقری به گروه های تجزیه طلب عراق، پاسخی راسخ و کوبنده است چرا که اگر این تذکر را جدی نگیرند حتما با دستورات راسخ تری از سوی این فرمانده قدرتمند و شجاع جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهند شد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث امروز ما بحث حقوق سرزمینی و حفظ تمامیت ارزی در کشور است که نیروی زمینی ارتش و سپاه، نیروی انتظامی در حفاظت از آن در حال اجرای ماموریت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در ادوار مختلف دیده ایم که مواضع ستاد کل نیروهای مسلح هیچ گاه شعاری و سوری نبوده اند، گفت:  هرگاه مطلبی از سوی ستاد کل مطرح شدبه لطف خداوند محکم و با اقتدار عملیاتی شد.

محمودوند در ادامه به سخنان  اخیر سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیرویی دریایی سپاه پاسداران مبنی بر اینکه برای عبور هر گونه ناو یا کشتی و ... از آب های ایران باید  به زبان فارسی خود را معرفی و ملیت، محموله و مقصدشان را اعلام نمایند که در صورت انجام ندادن این‌کار حتما نیروی مقتدر دریایی سپاه به سراغ آن خواهد رفت، گفت: از زحمات بزرگترین و دلاورترین فرمانده ایران که سبب سربلندی و اقتدار ملت ایران است تشکر و قدردانی می کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سردار تنگسیری با انتقال این پیام بزرگ، برای عبور از آبراههای پارسی را مایه شور و شعف اعلام کرد.

وی افزود: همانگونه که سرلشگر باقری برای حفظ امنیت خاکی و مرزیمان از جان و دل مایه گذاشته اند و بدون هیچ گونه ترس و واهمه‌ای از تجاوز هر فرد یا گروه و ملتی جلوگیری می کند؛ سردار علیرضا تنگسیری نیز با همان شجاعت و اقتدار در پیشبرد علمی، جنگی و دریایی ایران تلاش و در برخورد با هر متجاوزی از راههای دریایی مقاومت،شجاعت و برخورد می‌کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با گذشت ۴ دهه از انقلاب و با اهدای خون پاک شهدا، امروزه حفظ امنیت و اقتدار و ایجاد آرامش برای مردم کشورمان از وظایف هر مسئول و شخصی است که باید در برخورد با متجاوزین از خود شجاعت نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha