کد خبر 227602
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

امانی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیاردی اشتغال به متقاضیان جامعه هدف بنیاد شهید

اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیاردی اشتغال به متقاضیان جامعه هدف بنیاد شهید

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران جزئیات تخصیص اعتبار 5 هزار میلیاردی اشتغال به متقاضیان جامعه هدف بنیاد شهید و امورایثارگران را تشریح کرد.

حجت اله امانی سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات از ابلاغ توزیع نهادی_استانی و نهادی_بانکی اعتبارات جزء(۳)بند "ب" تبصره (۱۸) قانون بودجه سال جاری به استانداران، بانک‌های عامل و دستگاه‌های حمایتی خبر داد.

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران درخصوص جزئیات اعتبار 5 هزار میلیاردی اشتغال افزود: روند اختصاص این اعتبار به ایثارگران در ابتدا از ردیف بودجه حذف گردیده بود که با پیگیری انجام شده از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت کشور مقرر شد حداقل ده درصد از منابع اشتغالزایی استان ها به خانواده های معزز شاهد و ایثارگر اختصاص یابد.

وی در ادامه توضیح داد: در واقع طبق پیگیری های صورت گرفته مقرر گردید تا ده درصد از اعتبارات مصوب در اختیار استان ها، به جامعه ایثارگری اختصاص یابد.

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: از مجموع این ده درصد، مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران تخصیص یافت که می بایست این تسهیلات در زمینه ایجاد اشتعال پایدار به متقاضیان پرداخت شود.

امانی خاطر نشان شد: فرآیند معرفی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف بنیاد شهید و امورایثارگران صرفا از طریق "سامانه تک" به آدرس tek.mcls.gov.ir انجام پذیر است.

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به بانک های عامل این طرح گفت: با هماهنگی به عمل آمده بانک‌های ملت، ملی، رفاه کارگران، پست بانک و کشاورزی بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات برای جامعه ایثارگری می باشند که از مجموع پنج همت به ترتیب بانک ملت ۲۸ درصد ، بانک ملی ۲۳.۷۲درصد ، بانک های رفاه کارگران و پست بانک ۲۰ درصد و بانک کشاورزی ۸.۲۸ درصد را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: بنابراین در این راستا ضروریست کلیه ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها با هماهنگی استانداران نسبت به اخذ سهم خود از بانک‌های عامل براساس درصدهای اعلامی اقدام نمایند تا از طریق سامانه تک مراتب درخواست و جذب اعتبار انجام پذیرد. 

امانی خاطر نشان کرد: امید است با همراهی بانک های عامل زمینه تامین اشتغال جامعه هدف و رونق تولید و خدمت را در سراسر کشور فراهم آورده و باعث خشنودی حق تعالی و ولی امر مسلمین شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha