کد خبر 223804
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

امانی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

اختصاص 10 درصد از منابع اعتباری دستگاه ها به جامعه ایثارگری

اختصاص 10 درصد از منابع اعتباری دستگاه ها به جامعه ایثارگری

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از اختصاص 10 درصد از منابع اعتباری دستگاه ها به جامعه ایثارگری خبر داد.

حجت الله امانی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران درخصوص آخرین وضعیت تخصیص سهمیه اشتغال دستگاه ها به ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: طبق بند "پ" ماده 82 قانون برنامه ششم توسعه، 10 درصد منابع اعتباری دستگاه ها از محل منابع قرض الحسنه باید به جامعه ایثارگری تخصیص یابد.

وی افزود: به واسطه همین موضوع و پیگیری های مستمر دکتر قاضی زاده هاشمی، بانک مرکزی در تیرماه ابلاغیه ای را به تمام واحدها ابلاغ نمود تا بر این اساس 10 درصد از منابع اعتباری دستگاه ها به جامعه ایثارگری اختصاص یابد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بیان کرد: پس از ابلاغیه بانک مرکزی و پیگیری های ویژه ما از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، صمت،کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بسیج سازندگی مقرر شد تا این دستگاه ها به وظایف خود در راستای ایجاد طرح های اشتغال زا و تخصیص اعتبار عمل کنند.

وی ادامه داد: از این رو وزارت جهاد کشاورزی به تمام واحدهای زیرمجموعه خود در سراسر کشور طی ابلاغیه ای اعلام کرد که باید از این پس اعطای طرح های قرض الحسنه، ارائه تسهیلات از سوی بانک کارآفرینی و آموزش و هدایت های شغلی به جامعه ایثارگری در اولویت قرار بگیرد.

امانی ادامه داد: همچنین صبح امروز با هماهنگی های به عمل آمده جلسه ای نیز در همین خصوص با مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی انجام و قرار شد به زودی این سهمیه 10 درصدی به ایثارگران اختصاص یابد. 

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار کرد: متاسفانه مجلس در سال جاری هیچ سهمیه ایی را به اشتغال ایثارگران اختصاص نداد اما ما توانستیم با هماهنگی و پیگیری بنیاد استان ها و از محل منابع قرض الحسنه تبصره 18، اعتباری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان را فراهم نماییم که این اعتبار پس از مشخص شدن بانک های عامل از هفته آینده توزیع و در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha