کد خبر 227543
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

علیرضا فخاری در گفتگو با «حیات»:

محل دقیق ورزشگاه جدید تهران هنوز مشخص نشده است (ویدیو)

محل دقیق ورزشگاه جدید تهران هنوز مشخص نشده است (ویدیو)

استاندار تهران در خصوص ساخت ورزشگاه جدید بین المللی تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ چندی پیش رئیس جمهور ابراهیم رئیسی در صحبت‌های خود از لزوم احداث یک ورزشگاه بزرگ و مدرن بین المللی در پایتخت صحبت کرد و با اشاره به فرسودگی ورزشگاه‌ آزادی و لزوم تاسیس یک محل جدید، دستور ساخت آن را به وزیر ورزش داد و از همان روز دستگاه‌های ذیربط طی جلساتی برنامه ریزی در این خصوص را کلید زده و هر روز اخباری در این خصوص منتشر می‌شود.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات با رد ادعاهایی که در خصوص زمین این ورزشگاه و شایعاتی که در خصوص آن مطرح شده ضمن اعلام اینکه هنوز محل دقیق احداث این محیط ورزشی مشخص نشده است، اظهار داشت: با توجه به دستور جناب آقای رئیس جمهور این فرایند در دستور کار قرار گرفته است و مرحله اولیه آن تعیین محل مناسب برای احداث این ورزشگاه است. تهران و به طور مشخص استان تهران به لحاظ جمعیت و سرانه ورزشی هنوز به نقطه تعادل بین دارایی‌ها و نیازهایش نرسیده است و طبیعتاً ساخت و ایجاد ورزشگاه‌های بزرگ درخور شأن استان تهران و به ویژه شهر تهران با توجه به جمعیتی که دارد از اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. مطالعاتی در حال انجام است که در نقاطی از تهران خصوصاً در بخش‌های جنوبی تهران که ظرفیت کافی برای بارگزاری این مجموعه ورزشی می‌تواند داشته باشد صورت بگیرد. دوستان ما در حوزه عمرانی با هماهنگی حوزه تربیت بدنی و توجه به شاخصه‌های لازم برای انتخاب این زمین و محیط مورد نیازش همکاری نزدیک دارند و ما در اولین فرصت ممکن بعد از شناسایی زمین کارهای لازم برای تهییه برنامه‌های ساخت و ساز و محوطه‌ها و مکان‌های مورد نیازش را در دستور کار قرار می‌دهیم و در مرحله بعد تنظیم بودجه و تامین منابع مالی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود محل این ورزشگاه در نزدیکی شهر آفتاب خواهد بود هم گفت: این موضوع مطرح است ولی هنوز محل دقیق این ورزشگاه مشخص نشده است که بتوانیم این موضوع را تایید کنیم. ما به دنبال فضای مناسبی هستیم که همه نیازهای ما را تامین کند.

استاندار تهران در مورد برآورد هزینه ساخت این ورزشگاه هم توضیح داد: هنوز رقم دقیقی نمی‌توانیم بگوییم چرا که اول موضوعات برنامه‌ای را تنظیم کنیم که نظر مشاور در آن شرط است و بعد بر اساس آن برآورد نیازمندی‌های مالی صورت خواهد گرفت.

فخاری در مورد همکاری با پیمانکاران چینی در ساخت ورزشگاه هم خاطرنشان کرد: این موضوع هم مطرح است و به هر حال شاید کشورهای مختلفی تمایل به سرمایه‌گذاری در این خصوص داشته باشند. در این راه می‌تواند یک سری توافقات دو جانبه صورت بگیرد که ساخت از طرف آنها و بهره برداری تا مدت محدودی همن در اختیار آنها باشد یا اینکه در ازای ساخت این ورزشگاه در قالب‌های مختلف به صورت تهاتر منابعی که صرف کرده‌اند را بازپس‌گیری کنند.

وی در مورد همکاری بخش خصوصی در این پروژه هم گفت: در این خصوص هم ما استقبال می‌کنیم که بعد از انجام امور اولیه، بخش‌هایی از این ورزشگاه را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد را واگذار کنیم که هم ساخت و هم بهره برداری واگذار شود.

استاندار تهران در خصوص زمان بهره برداری از این ورزشگاه هم توضیح داد: این یک پروسه طولانی است و از الان نمی‌شود زمانی برایش تعیین کرد. ما هنوز جانمایی این محیط ورزشی را به اتمام نرساندیم و برای همین یک پروسه زمان بر را در پیش داریم و هر وقت این کار صورت بپذیرد بعد می‌توان بر اساس نظر مشاور زمان پایان آن و رسیدن به مرحله بهره برداری را هم مشخص کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha