کد خبر 227303
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

وزیر صمت:

تحول اصناف با ورود به بازار دیجیتال محقق می‌شود

تحول اصناف با ورود به بازار دیجیتال محقق می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علت رشد بسیاری از کشورها دیجیتال بودن بازار آنها در عرصه‌های جهانی است و اصناف باید با ورود به این عرصه متحول شوند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشست صمیمانه با اعضای هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی چهارمحال و بختیاری گفت: کلمه اصناف و انصاف ریشه یکسان دارند و واجب است که کسبه در این راه حق انصاف را ادا کنند و انصاف را به عنوان فرهنگ سرلوحه کار و پیشه خود قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای مدیریت جامعه ما هستند و ابزار اصلی آنها ضربه به اقتصاد کشور است که بایستی اصناف به عنوان زنجیره اصلی اقتصاد کشور وارد عرصه شوند و با تحریک تقاضا اقتصاد را رشد دهند و پیشرفت قابل توجهی در اقتصاد ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت انقلاب دیجیتال پیش می‌رود، افزود: علت رشد بسیاری از کشورها دیجیتال بودن بازار آنها در عرصه‌های جهانی است و  اصناف باید با ورود به این عرصه متحول شوند.

علی‌آبادی در ادامه با اشاره به حمایت از کالاهای تولید داخل و ضرورت استفاده از کالای ایرانی عنوان کرد: باید با برندسازی کالاهای ایرانی تولید اشتغال و کارآفرینی در جامعه را رونق ببخشیم.

وزیر صمت در این نشست ضمن تاکید بر تجمیع و متحد شدن جامعه کسبه و بازاریان خاطرنشان کرد: یکی شدن و همراهی کسبه و اصناف باعث بالا رفتن ظرفیت‌های رشد و تعالی در اقتصاد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: اصناف باید با ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی و جذاب به سمت توسعه صادرات‌محور  حرکت کنند تا از این طریق باعث جذب گردشگر و رونق بازار شوند.

علی‌آبادی در پایان با ابراز خرسندی از سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: در مسیر حمایت از تولیدات با بانک مرکزی موافقت‌نامه‌ای امضا کردیم تا در این راستا نسبت به اعطای تسهیلات، بخشی از مشکلات جامعه تولید و تجارت را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha