کد خبر 227305
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

رئیس‌جمهور:

تنش آبی در 3500 روستای کشور رفع شد

تنش آبی در 3500 روستای کشور رفع شد

رئیس‌جمهور گفت: ۱۰ هزار روستا در کشور تنش آبی دارند و تا کنون تنش آبی ۳ هزار و ۵۰۰ روستا رفع شده و ۷۰ درصد این کار جهادی در این دولت انجام شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از ۱۵ طرح آبرسانی و برق‌رسانی در چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اول به این استان وعده حل مشکلات آبی داده شد و امروز به لطف الهی و تلاش مسؤولان بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به ثمر نشسته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های آبرسانی در این استان حاصلخیز و پُرآب اهمیت دارد، افزود: اینجا سخن از کمبود آب نیست، سخن از مدیریت منابع آب است، اگر مدیریت درست وجود داشته باشد، آب موردنیاز تمام بخش‌ها تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مشکل آب شرب استان حل شده است و در آینده با گام‌های دیگری این اقدامات تکمیل می‌شود.

رئیسی عنوان کرد: ساخت سد باباحیدر ۱۳ سال پیش آغاز شده و تا کنون معطل مانده بود و اگر همین پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسید هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشکل تنش آبی ۱۱۷ روستای استان چهارمحال و بختیاری رفع شده است و با اقداماتی که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام داده است به زودی هیچ روستایی در استان تنش آبی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور گفت: در کشور ۱۰ هزار روستا دچار تنش آبی است و تا کنون تنش آبی ۳ هزار و ۵۰۰ روستا رفع شده است و ۷۰ درصد این کار جهادی در این دولت انجام شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید در دل مردم امید ایجاد کنیم و همین کار و تلاش مسؤولان سبب امیدافزایی در میان مردم می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: نهضت به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام برای این دولت یک اولویت است و با قدرت این مسیر را ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha