کد خبر 227299
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

امیرعبداللهیان:

آمریکا جنگ در غزه را تشدید کرده است

آمریکا جنگ در غزه را تشدید کرده است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گفت ایالات متحده با حمایت از رژیم صهیونیستی، جنگ در غزه را تشدید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با این شبکه آمریکایی، مسؤول بودن ایران در حمله پهپادی در دریای سرخ که ظاهراً هدف آن ناوشکن موشکی آمریکا بود را رد کرد. 

پنتاگون در بیانیه‌ای ادعا کرد این پهپاد که منشاء آن یمن بود، بامداد چهارشنبه توسط ناو «یواس‌اس توماس هادنر» در حالی که به سمت آن در حرکت بود، سرنگون شد. 

امیرعبداللهیان در اشاره به درگیری‌های جاری بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: ما واقعاً نمی‌خواستیم این بحران گسترش یابد؛ اما ایالات متحده با حمایت از اسرائیل جنگ در غزه را تشدید کرده است. یمن خودش تصمیم می‌گیرد و مستقل عمل می‌کند. 

به گزارش سی‌ان‌ان، پنتاگون نگفت که معتقد است چه طرفی این پهپاد را شلیک کرده اما این حادثه پس از آن رخ داد که شبه‌نظامیان حوثی در یمن (انصارالله) پیش‌تر قول دادند به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله کنند. 

طبق این گزارش، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره عملیات «طوفان الاقصی» هم گفت: آنچه حماس انجام داد مبتنی بر حق مشروعش برای دفاع از خود بود. 

به نوشته این گزارش، امیرعبداللهیان در پاسخ به این که آیا ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در غرب آسیا حمایت می‌کند، گفت: این گروه‌ها در عراق و سوریه که به منافع آمریکا حمله می‌کنند، خودشان تصمیم گرفته‌اند. 

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه که هنوز به صورت کامل منتشر نشده، بر مخالفت با کشتار زنان و کودکان در همه جا تاکید کرد.

پیش از این «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرده بود: «ما در پی کشتی‌های اسرائیلی هستیم و در هدف قرار دادن آن‌ها تعلل نخواهیم داد».

در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، گروه‌های مقاومت عراق، در حمایت از مقاومت فلسطین از روزهای نخست عملیات طوفان‌الاقصی به آن پیوستند و تاکنون بارها پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در شمال و غرب عراق و پایگاه‌های این نیروها در سوریه را هدف حملات راکتی و پهپادی قرار داده‌اند. 

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه گفت از هفدهم اکتبر، پایگاه‌های این کشور در منطقه غرب آسیا، ۵۵ بار مورد حمله گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند.

سینگ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد که از این تعداد، ۲۷ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و ۲۸ حمله به پایگاه‌ها در سوریه رخ داده است. به نوشته وبگاه «فاکس‌نیوز»، وی همچنین گفت که در جریان این حملات، ۵۹ نظامی آمریکایی مجروح شدند که ۲۷ نفر از آن‌ها دچار آسیب مغزی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha