کد خبر 227242
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

اضافه وزن ۱۵ درصد از کودکان و نوجوانان کشور/ افزایش پنج برابری ابتلا به چاقی

اضافه وزن ۱۵ درصد از کودکان و نوجوانان کشور/ افزایش پنج برابری ابتلا به چاقی

مدیر کلینیک چاقی بیمارستان حضرت رسول با بیان اینکه ۱۵ درصد از کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن هستند، گفت: در حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشورمان دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

شهاب شهابی مختصص لاپاراسکوپی و مدیر کلینیک چاقی بیمارستان حضرت رسول در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشورمان دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به‌گفته وی میزان ابتلا به چاقی بین مردم کشور در مدت پنج سال، حدود پنج برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شیوع چاقی در بین کودکان و نوجوانان در چند سال گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی ۱۵ درصد از کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقی هستند. 

مدیر کلینیک چاقی بیمارستان حضرت رسول اضافه کرد: مهم‌ترین علت چاقی در بین افراد و کودکان، کم تحرکی، تماشای بیش از حد تلویزیون و همچنین انجام بازی‌های کامپیوتری است. 

وی با بیان اینکه مصرف غذای چرب و پرکالری همچنیت خوردن زیاد فست فود سبب بروز چاقی در بین افراد و به ویژه کودکان خواهد شد، ادامه داد: والدین برای فرزندان خود برنامه‌های ورزشی مانند پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه را درنظر بگیرند.

شهابی همچنین گفت: امروزه شیوع بیماری چاقی در دنیا به‌عنوان یک معضل و اپیدمی محسوب می‌شود که باید در این خصوص برنامه‌ریزی اساسی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha