کد خبر 227230
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

۸۲ هزار نانوایی در کشور به تدریج نان کامل خواهند پخت

۸۲ هزار نانوایی در کشور به تدریج نان کامل خواهند پخت

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، از اجرایی شدن برنامه تولید نان کامل در سطح ۸۲ هزار نانوایی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، به ارائه موضوعات مورد بحث در کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان پرداخت.

وی در این جلسه با توجه به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این سند تاکید ویژه ای به آن شده است، «نان کامل» و «غذای سالم» است که باید به درستی اجرا شود و تمامی دستگاه‌ها وظیفه دارند در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی افزود: برای اجرای برنامه «نان کامل»، شیوه نامه‌ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذی نقش‌ها تهیه و نهایی شد و به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ابلاغ خواهد شد که دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند تا الزامات این شیوه نامه به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ کارخانه آرد در کشور وجود دارد باید تا پایان سال جاری حداقل یک کارخانه در هر استان آرد کامل تولید نماید.

مطلق همچنین گفت: ۸۲ هزار نانوایی در کشور وجود دارد که به تدریج این نانوایی‌ها به تولید نان کامل طبق ضوابط وزارت بهداشت و شیوه نامه‌ای که تهیه شده است، اقدام خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha