کد خبر 226467
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

پروژه تونل کبیرکوه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه تونل کبیرکوه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

 به گزارش گروه استان‌های حیات، "ذبیح الله تاج بخش" روز شنبه در بازدید از روند اجرایی و زیرساخت های تونل کبیرکوه در شهرستان آبدانان؛ اظهار کرد: در حال حاضر پروژه تونل کبیر کوه و راه های طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی مناقصه روشنایی و برق رسانی به آن برگزار می شود.

وی، طول تونل اصلی کبیرکوه را چهار هزار و ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: حفاری و کف برداری تونل اصلی به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) و احداث جداول کناری هدایت آب است.

تاج بخش خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی این تونل تصریح کرد: در مسیر تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در آخرین مراحل روسازی و آسفالت و پل زیر گذر آن نیز احداث و تکمیل شده است.

تاج بخش درخصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر، یادآور شد: از سمت شهرستان دره شهر ۶.۵ کیلومتر راهسازی درحال انجام است و همچنین در مجموع ۹ رشته تونل و گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر احداث شده است.

وی ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۲ هزار متر لاینینگ این تونل ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده، به انجام رسیده است.

 تونل کبیرکوه به عنوان بزرگترین پروژه تونل سازی در غرب کشور بین شهرهای آبدانان و دره شهر در جنوب استان ایلام واقع شده که طبق گفته مسئولان تا دهه فجر آماده بهره برداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha