کد خبر 221793
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

تایید دستورالعمل رسیدگی به شکایات ذی نفعان قانون جوانی جمعیت

تایید دستورالعمل رسیدگی به شکایات ذی نفعان قانون جوانی جمعیت

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، از تعیین تکلیف سه ماده از «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در جلسه بیستم قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، در حاشیه بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در ستاد وزارت بهداشت گفت: یکی از این سه تکلیف دستورالعمل مربوط به ماده ۳۶ قانون مبنی بر تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی است که این هفته توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در ماده ۴۲ قانون نیز بحث پیشگیری، تشخیص به هنگام و درمان ناباروری مطرح شده که در بیستمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت نکاتی از آن مورد بحث قرار گرفت و دستورالعمل آن نیز با امضای وزیر بهداشت به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به موضوع ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر ترویج زایمان طبیعی، یادآور شد: دستورالعمل این قانون نیز به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

جباری با بیان اینکه دستورالعمل رسیدگی به شکایاتِ ذی نفعانِ قانون جوانی جمعیت نیز مورد تأیید قرار گرفت، گفت: پیش از این شکایات را سامانه ۱۹۰ رسیدگی می‌کرد که از این پس نیز چنین خواهد بود با این تفاوت که اگر ذی نفعی در قانون وجود داشته و محق باشد، مطابق فرآیندی رسیدگی به شکایت او به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ابلاغ می‌شود و دانشگاه موظف به اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل گام بلندی در جهت رعایت کرامت ذی نفعانی است که از خدمات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیتِ مجلس شورای اسلامی بهره مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha