کد خبر 226447
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید

خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: خاطرات آزادگان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید چرا که بهترین مروجین فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سعید کهن‌سال در جمع ۳۵۰ تن از آزادگان سرافراز، اردوگاه رمادی عراق سراسر کشور که در اردوگاه شهدای هفت تیر شهرستان رامسر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای والا مقام آزاده و متوفی، گفت: شما آزادگان عزیز در دوران اسارت در شرایط سخت و طاقت فرسا و زیر شکنجه‌های رژیم بعث عراق هرگز تن به ذلت ندادید و چون کوه مستحکم و با صلابت باقی ماندید.

وی‌ افزود: جمع صمیمی شما عزیزان که نتیجه یک مدیریت و خرد جمعی است نشانه همراهی و همدلی بوده که در نگاه مومنانه شما آزادگان سرافراز جلوه‌گری می‌کند، باید تلاش کنید از این فرصت مهیا شده بیشترین بهره‌برداری را در جهت انتقال مفاهیم ارزشی فرهنگ ایثار و شهادت ببرید. 

کهن‌سال، با اشاره به اینکه خاطرات آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس و اسارت میتواند در بازخوانی فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و جانفشانی برای نسل‌های آینده نقش مهمی ایفا کند، عنوان کرد: خاطرات شما عزیزان باید در قالب کتاب به رشته تحریر درآید.

وی تصریح کرد: انسجام بخشی و همبستگی، یک دلی و همفکری و فعالیت گروهی مشترک موجب می‌شود تا ظرفیت‌های شما شکوفا شود. این تحول رشد و بالندگی را برای جامعه به همراه خواهد داشت، شما باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه کوشا باشید. روایتگری شما بر دل هر انسانی می‌نشیند، چرا که هم دوران جنگ و هم دوران اسارت را تجربه کردید، بهترین مروجین فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شوید و هنرمندانه می‌توانید این فرهنگ غنی و متعالی را به جوانان و نوجوانان امروزی منتقل کنید.

کهن‌سال در این گردهمایی سلام دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران را به آزادگان عزیز  اردوگاه رمادی عراق ابلاغ کرد.

 اردوی سه روز ۳۵۰ تن از آزادگان سرافراز اردوگاه رمادی عراق به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در اردوگاه شهدای هفت تیر رامسر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha