کد خبر 226277
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

۶۰ اثر طلا و جواهر یزد ثبت ملی شده است

۶۰ اثر طلا و جواهر یزد ثبت ملی شده است

سومین همایش ملی"هنر صنعت طلا" روز جمعه با حضور تولیدکنندگان ، فروشندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و فعالان این صنعت از استانهای مختلف کشور در میبد یزد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دبیر این همایش در این مراسم با بیان اینکه یزد برند تخصصی ترین همایش صنف طلا و جواهر در کشور خواهد شد، گفت: این استان به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی ایران خواهد درخشید و به سمت جهانی شدن پیش می رود.

محمد فرخی، تصریح کرد: صنف طلا و جواهر در کشور باید فعال تر باشد چرا که ما باید با دنیا رقابت کنیم؛: طلای یزد از قدیم در کشور زبانزد بود و دلیل آن خلوص طلا و صداقت در یزدی ها است.

وی یزد و اصفهان را عمده ترین تولید کننده الگوی طلا در کشور دانست و گفت: امروزه تجهیزاتی تولید شدند که سرعت تولید را در ساخت افزایش می دهند و برای رقابت با دنیا نیاز به این تجهیزات و تقویت در طراحی طلا و جواهر داریم.

این فعال صنف طلا و جواهر گفت: بازار آینده صنعت طلا و جواهر استان یزد شاهد تحولات بسیاری خواهد بود و یکی از این تحولات ایجاد شهرک طلا است چون در حال حاضر با توجه به کوچک بودن و قدیمی بودن اکثر کارگاه های طلا سازی مانعی بر افزایش نیرو و گسترش تکنولوژی شده است.

محمدرضا نوری زاده، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد در این همایش گفت: یزد شهر ملی زیور آلات سنتی ایران است و ۶۰ اثر طلا و جواهر یزد ثبت ملی شده و ۳۰ اثر دیگر در حال ثبت ملی است.

این همایش با حضور ۸۰۰ نفر از فعالان حوزه طلا و جواهرات برپا شد.

علاوه بر مهمانان از استان‌های مختلف، کشورهای اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا و دبی نیز در آن حضور داشتند.

هدف از برگزاری این همایش یک روزه ارتقای تجربیات فعالان هنرصنعت طلا و جواهر و احیای جایگاه یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات اعلام شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه طراحی، استفاده از تکنولوژی‌های، فعالیت در فضای مجازی و تکنیک‌های فروش، اقتصاد در طلا و نیز فراوری طلا با حضور اساتید برجسته کشور نیز برگزار شد.

شهر جهانی یزد در دی‌ماه ۹۹ به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی معرفی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha