کد خبر 226213
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

۱۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در زنجان منتظر تخصیص زمین هستند

۱۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در زنجان منتظر تخصیص زمین هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:بیش از ۱۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر زنجان تایید نهایی شده و در انتظار تخصیص زمین هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، اصغر اسماعیلی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی اراضی لیل آباد در محل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، افزود: اراضی یک هزار هکتاری لیل آباد برای تخصیص به این افراد پیش بینی شده است ولی باید زیرساختها در این محدوده تامین شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان پروژه عظیم نهضت ملی مسکن را اجرا می کند، گفت: خوشبختانه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

وی، بر لزوم تقویت تعامل و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زیرساختهای محدوده اراضی لیل آباد تاکید کرد و گفت: نیاز است تا موانع و مشکلات سر راه این اراضی با همفکری حل شود.

اسماعیلی با بیان اینکه از اراضی تازه الحاق شده لیل‌ آباد برای تامین زمین و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد، افزود: با وجود این محدوده، دیگر کمبود و مشکلی در تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از نیاز شهر زنجان در حوزه مسکن که مربوط به تامین زمین بود با الحاق محدوده یک هزار هکتاری اراضی لیل‌آباد، مرتفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: باید به موازات طراحی و اجرا قدم به قدم برنامه ها جلو برود تا تخصیص زمین به متقاضیان در اراضی لیل آباد با مشکل مواجه نشود.

اسماعیلی افزود: اگر طراحی و اجرا با هم هماهنگ نباشند مشکلات زیادی به وجود می آید و باید مشکلات و مسائل خیلی جدی رصد و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت ها اولویت اول در ساخت مسکن است، یادآور شد: ساخت مسکن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است ولی باید شرکتهای خدمات رسان هم نسبت به تامین آب، برق، گاز و فاضلاب همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

در ادامه معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در این جلسه، گفت: تا خدمات زیر بنایی در این منطقه ایجاد نشود تحویل زمین به متقاضیان همراه با مشکلاتی خواهد بود.

سعید شاهین فر افزود: ۱۲ هزار متقاضی منتظر دریافت زمین هستند و اداره کل راه و شهرسازی استان در فشار است و باید مشکلات زیر ساختی اراضی لیل آباد سریعتر حل شود.

وی اضافه کرد: توجه نکردن به تامین زیرساختها در محدوده تازه الحاق شده اراضی لیل آباد باعث می شود در آینده تبعات اجتماعی به وجود آید بنابراین باید برنامه ریزی لازم در این زمینه از سوی دستگاه های مجری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha