کد خبر 226101
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با «حیات» پاسخ داد؛

پشت پرده فروش قسطی لوازم خانگی در فروشگاه ها چیست؟

پشت پرده فروش قسطی لوازم خانگی در فروشگاه ها چیست؟

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به رکود بازار گفت: بازار تحت تاثیر تبلیغات سوء فروشگاه های بزرگ است زیرا مصرف کنندگان فریب این تبلیغات را می خورند و در این فروشگاه ها کالاهای با کیفیت پایین تر و با قیمت بالاتر نسبت به بازار تهیه می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمدحسین اسلامیان در مورد آزادسازی واردات لوازم خانگی گفت: بخشی از کالاهای لوازم خانگی به صورت قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شود زیرا نیاز بازار به این کالاها محسوس است و تولیدکنندگان داخلی نتوانسته اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. بنابراین در این بخش باید واردات هدفمند و قانونی لوازم خانگی انجام شود.

ساید بای سایدهای خارجی همچنان پرطرفدار!

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: در حال حاضر یکسری کالاهای لوازم خانگی هستند که ما توانایی تولید آن را نداریم یا صرفه اقتصادی ندارد که این کالاها را تولید کنیم. به طور مثال در حوزه لوازم خانگی کوچک مانند اتو، سشوار، سرخ کن، یخچال فریزر ساید بای ساید  و... نتوانسته ایم نیاز بازار را تامین کنیم و این لوازم خانگی از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شود و نیاز بازار را تامین می کند.

اسلامیان ادامه داد: ازآنجا که این کالاهای لوازم خانگی از راه های قانونی وارد کشور نمی شود پس خدمات پس از فروش نیز ندارند.

واردات لوازم خانگی هدفمند و قانونی باشد

به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، مردم با خرید لوازم خانگی قاچاق ضرر می کنند زیرا خدمات پس از فروش ندارد. از طرفی دولت نیز ضرر می کند، توزیع کننده نیز ضرر می کند.

اسلامیان افزود: اگر این خلأ در بازار لوازم خانگی که به صورت قاچاق پر می شود را بتوان با واردات هدفمند و قانونی پر کرد، هم نیاز بازار تامین می شود و هم مصرف کننده راضی است و هم توزیع کننده. توزیع کننده مطمئن است که کالایی با ضمانت می فروشد و اگر آن کالا خراب باشد شرکت گارانتی کننده پاسخگوست. دولت نیز منافع و عایدی خود را از حقوق گمرکی آن کالا دریافت می کند. از طرفی، میان تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز رقابت شکل می گیرد تا کالاهای با کیفیت خوبی تولید کنند و بتوانند با لوازم خانگی قاچاق رقابت کنند. در انتها نیز شرکت هایی خدمات پس از فروش این کالاها را به صورت قانونی انجام می دهند.

کلاه گشاد بر سر خریداران لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه حراج یا مزایده لوازم خانگی تنها یک مُسکن است، به «حیات» گفت: راهکار همیشگی تامین بازار لوازم خانگی، حراج یا مزایده نیست. در مقطعی کالایی حراج می شود یا به مزایده گذاشته می شود، در حالی که اگر از مسیر قانونی وارد شود این کالا مصادره نخواهد شد تا خدمات پس از فروش نیز نداشته باشد.

اسلامیان خاطرنشان کرد: راه حل تامین بازار، حراج و مزایده نیست، بلکه راه حل، واردات هوشمند و هدفمند است. در حال حاضر، بازار لوازم خانگی کاملا در رکود و تحت تاثیر تبلیغات سوء فروشگاه های بزرگ است. این فروشگاه ها تبلیغات سوء و نادرست می کنند و مصرف کنندگان فریب این تبلیغات را می خورند و از آن فروشگاه ها کالاهای با کیفیت پایین تر و با قیمت بالاتر نسبت به بازار تهیه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha