کد خبر 224401
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

معاون سازمان اموال تملیکی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

برگزاری بزرگترین مزایده لوازم خانگی در کشور 

برگزاری بزرگترین مزایده لوازم خانگی در کشور 

معاون بهره‌ برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر از برگزاری مزایده لوازم خانگی در آبان ماه در سراسر کشور داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، سعید غلامی باغی با بیان اینکه در آبان ماه دو مزایده به شماره های ۲۷۳ و ۵۸۳ در دستور کار سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی است، گفت: مزایده ۲۷۳ مزایده ای عادی و مربوط به ۳۰ استان کشور است که طی آن، کالای لوازم خانگی، کالای صنعتی، صوتی تصویری، سرمایشی گرمایشی، وسایل تنظیف، ابزارآلات، مواد غذایی و... به مزایده گذاشته می شود. 

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد جزئیات مزایده های آبان ماه ۱۴۰۲ گفت: تاریخ ارائه پیشنهاد مزایده ۲۷۳ از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه و رمزگشایی ۲۴ آبان ماه است. تاریخ ارائه پیشنهاد مزایده ۵۸۲ نیز ۲ تا ۷ آبان ماه بود و رمزگشایی آن ۱۰ آبان ماه و مخصوص استان خوزستان و کالای کولر گازی است. مزایده ۵۸۳ مخصوص وسایل نقلیه کلیه استان هاست و شروع بازدید و ارائه پیشنهاد از ۲۲ تا ۳۰ آبان ماه و رمزگشایی ۵ آذرماه است. 

چه تفاوتی میان حراج و مزایده وجود دارد؟ 

غلامی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه لوازم خانگی هم در حراج و هم در مزایده به فروش گذاشته می شود، چه تفاوتی میان این دو وجود دارد؟ گفت: لوازم خانگی به صورت عمده و براساس حد نصاب معاملات کلان به مزایده گذاشته می شود. به طور مثال یک باکس هزار تایی از نوع خاصی از لوازم خانگی در مزایده عرضه می شود بنابراین متقاضیان آن، شرکت ها و عمده فروشان هستند؛ اما در حراج، لوازم خانگی به صورت تک و تعداد کم به حراج گذاشته می شود.

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بنابراین مخاطبان و متقاضیان حراج، مصرف کنندگان نهایی هستند. علاوه بر آن، در مزایده امکان رویت و بازدید کالا توسط متقاضیان پیش از ارائه پیشنهاد وجود دارد و متقاضیان می توانند به اداره اموال تملیکی استان مربوطه برای بازدید کالا مراجعه کنند. این در حالی است که در حراج، امکان بازدید و رویت کالا پیش از برنده شدن در حراج، وجود ندارد. 

مراحل شرکت در مزایده 

معاون سازمان اموال تملیکی در مورد مراحل شرکت در مزایده گفت: متقاضیان شرکت در مزایده ابتدا می بایست توکن و امضای الکترونیکی خود را از دفاتر خدمات الکترونیکی دولت اخذ کنند. 

غلامی ادامه داد: متقاضیان پس از دریافت توکن، به سایت https://setadiran.ir/setad/cms مراجعه و در آن ثبت نام می کنند. آنگاه می توانند کالاها برای رویت کالاها به قسمت مزایده در صفحه نخست مراجعه و کالاهای اموال مزایده ای را مشاهده کنند. 

چگونه برندگان مزایده، کالای خود را تحویل بگیرند؟

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در زمان فعال شدن مزایده، همه کالاهای ارائه شده به تفکیک استان، ردیف کالا، قیمت پایه و شرح کالا مشخص است، گفت: تفاوت مزایده های جدید این است که متقاضیان کالا ۷ درصد مبلغ پایه کالاهای انتخاب شده را برای شرکت در مزایده به صورت نقدی یا ضمانت نامه بانکی پرداخت می کنند؛ در حالی که این مبلغ در مزایده های قبلی، ۱۵ درصد قیمت پایه کالای مورد نظر بود. 

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: پس از رمزگشایی پیشنهادات، اسامی برندگان در سایت ستاد ایران اعلام می شود و برندگان سه روز مهلت دارند تا نسبت به واریز مبلغ نهایی اقدام کنند. آنگاه برندگان با در دست داشتن مدارک واریز وجه می توانند به اداره اموال تملیکی استان مربوطه مراجعه و کالاهای خود را دریافت کنند. 

افراد غیر برنده چگونه پول خود را پس بگیرند؟ 

معاون بهره ‌برداری و فروش سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد وجه پرداخت شده افراد غیر برنده نیز گفت: اگر متقاضیان در مزایده برنده نشوند، پول آنها در نهایت تا ۷ روز به حساب آنها عودت داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha